یکشنبه 15 فروردین 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

صلاح عبدالسلام: نخواستم خودم را در پاریس منفجر کنم


صلاح عبدالسلام

• مظنون اصلی حملات تروریستی پاریس، صلاح عبدالسلام به برادرش گفته است حاضر نشده در پاریس خود را منفجر کند و اگر این کار را کرده بود تعداد بیشتری کشته می‌شدند. او برای همکاری با مقامات فرانسوی اعلام آمادگی کرده است.

دویچه وله ـ محمد عبدالسلام، برادر صلاح عبداسلام می‌گوید برادر او در جریان حملات تروریستی "دولت اسلامی" در پاریس داوطلبانه تصمیم گرفته خود را منفجر نکند. در این حملات ۱۳۰ نفر کشته شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


صلاح عبدالسلام که در زندانی در شمال بلژیک نگهداری می‌شود در ملاقات با برادرش دیدار جمعه (۱۳ فروردین/ اول آوریل) به او گفته است: «اگر می‌خواستم خودم را منفجر کنم، شمار قربانی‌ها خیلی بیشتر بود.»

صلاح عبدالسلام ۲۸ فروردین (۱۸ مارس) پس از چهار ماه جستجو در بروکسل بازداشت شد. او در نخستین بازپرسی به ماموران پلیس بلژیک گفته بود که قصد داشته خود را در پاریس منفجر کند، اما سپس از این کار منصرف شده است.

با این حال او احتمالأ نقشی کلیدی در برنامه‌ریزی و اجرای این حملات تروریستی داشته است. چهار روز پس از بازداشت او فرودگاه بین‌المللی بروکسل و یک ایستگاه قطار در این شهر هدف حملات انتحاری قرار گرفتند. ۳۵ نفر در این حملات تروریستی کشته شدند.

صلاح عبدالسلام ۲۶ ساله که به فرانسه استرداد خواهد شد حال به برادرش گفته است که آماده همکاری با مقامات فرانسه در زمینه تحقیق در حملات تروریستی پاریس است. او هرگونه ارتباط با حملات بروکسل را تکذیب کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016