یکشنبه 22 فروردین 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
17 فروردین» گفته های امروز مطهری درباره شجریان
12 اسفند» تحلیل علی مطهری از رای مردم تهران به اصلاح طلبان
پرخواننده ترین ها

دستور حمله به مطهری در شیراز را نظامیان «دارای سمت» داده بودند

org-z1460276883a77dc4af342b85cb93988eb21d9db60211fcf33a.jpg
پس از گذشت بیش از یک سال از حمله به علی مطهری نماینده مردم تهران در شیراز، بالاخره با اسناد و اظهارات متهمان اسامی آمران این حمله مشخص شد و اعترافات عاملان حمله و پیگیری‌های قضایی مشخص کرده که آمران حمله در شیراز دارای سمت‌های نظامی بودند.

این در حالی است که در تمام مدت این ۱۴ ماه که از حمله به علی مطهری می‌گذرد او مدام از قوه قضاییه می‌خواست که آمران و طراحان این حمله باید محاکمه شوند. اما نتیجه آن شد که چند تن از جمله دعوت‌کنندگان علی مطهری و مسوولان دانشگاهی که او در آن سخنرانی داشت و تعداد معدودی از حمله‌کنندگان به دادگاه احضار و محاکمه شدند.

علی مطهری در آخرین روز دادگاه اعلام کرد تنها به شرطی گذشت خواهد کرد که آمران معرفی شوند. خبرهای بعدی نشان داد که سرنخ‌هایی از آمران اصلی به دست آمده چون در اسفندماه گذشته وکیل علی مطهری از در دستور کارقرار گرفتن پرونده در دادسرای نظامی خبر داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حال مصطفی ترک‌همدانی وکیل علی مطهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به پرونده حمله به مطهری در شیراز عنوان کرد: “بخش دوم این پرونده همچنان در دادسرای نظامی شیراز در حال رسیدگی است و منتظر هستیم تحقیقات مقدماتی توسط ضابط دادگستری صورت بگیرد و پرونده بعد از تکمیل به شعبه بازپرسی ارجاع داده شود.

او افزود: “در بخش اول پرونده که برای متهمان حکم صادر شد، علیرغم آرای خفیف دادگاه ما به آنها بسنده کردیم و نسبت به رای صادره اعتراض نکردیم با همه اینها وکلای متهمان این پرونده نسبت به همین رای خفیف هم اعتراض کرده‌اند.”

وکیل مطهری با بیان اینکه در پرونده ای که به دادسرای نظامی استان فارس ارجاع شده است به اتهامات آمران حمله به موکلم رسیدگی خواهد شد، خاطرنشان کرد: “در بازجویی‌هایی اولیه با اسناد و اظهارات متهمان اسامی آمران این حمله نیز مشخص شد.”

او یادآور شد: “من امروز برای پیگیری این پرونده به شیراز سفر خواهم کرد. با توجه به مشخص شدن اسامی آمران حمله به علی مطهری تحقیقات در این بخش در مرحله مقدماتی دارد و نمی‌توانم در مورد جزئیات آن اطلاعات بیشتری بدهم اما تنها این موضوع کفایت می‌کند که چون آمران حمله به علی مطهری در شیراز دارای سمت‌های نظامی بودند، بخش دوم این پرونده در دادسرای نظامی فارس تشکیل شده است.”


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016