دوشنبه 23 فروردین 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

خبرنگار "رادیوفردا" مسیح علی‌نژاد را به دروغ‌گویی متهم کرد

تقاطع - در حالی که مسیح علی‌نژاد، روزنامه‌نگار و مدیر کمپین "آزادی‌های یواشکی‌های زنان"، در روزهای اخیر، موضوع حجاب و پوشش اجباری در ایران را در "اجلاس جهانی زنان" در نیویورک با صدای بلند بیان کرده، یک خبرنگار زن "رادیوفردا" معتقد است که حرف‌های او با واقعیت ایران نمی‌خواند و «فقط خارجی‌ها آن را باور می‌کنند».

"اجلاس جهانی زنان در سال ۲۰۱۶" در روزهای ۶ تا ۸ اپریل (۱۸ تا ۲۰ فروردین) در نیویورک برگزار شد که یکی از پَنِل‌های آن به موضوع حجاب اجباری و "کمپین آزادی‌های یواشکی زنان" در ایران اختصاص داشت.

مسیح علی‌نژاد در بخشی از سخنان خود که در وب‌سایت این اجلاس نیز پررنگ شده، گفت: «من یک مجرم بزرگ هستم برای این‌که دولت ایران فکر می‌کند موهای خیلی زیادی دارم، صدای بلندی دارم، و زیادی زن هستم.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حالا در پاسخ به این جملات، و در زیر یک پُست فیسبوکی، فرین عاصمی، خبرنگار زن "رادیوفردا" می‌نویسد: «من یادم نمیاد تا وقتی ایران بودم، هیچ‌وقت به‌خاطر موی زیاد یا موی بلند یا موی زیبا که هر سه تاش رو هم داشتم کسی به من گیر داده باشه. الان که دیگه جای خود داره. مردم تقریبا روسری سرشون نیست توی خیابون. این حرفا رو خارجی‌ها فقط باور می‌کنن.»

masihradiofarda11.JPG

masihradiofarda12.JPG

در پاسخ به این نظر خانم عاصمی، کاربری به نام "صدف" نوشته: «شما خیلی خوش‌شانس بودید که دستگیر نشدید. خیلی از ماها شانس شما رو نداشتیم. صدای ما بدشانس‌ها هم باید شنیده بشه.»

گفتنی است بر اساس آمارهای رسمی اعلام‌شده از سوی مقامات انتظامی جمهوری اسلامی، سالانه میلیون‌ها نفر به خاطر آن‌چه "بدحجابی" خوانده می‌شود، با تذکر و گاه بازداشت از سوی گشت‌های موسوم به "ارشاد" روبه‌رو می‌شوند.

در یکی از این آمارها، سعید منتظرالمهدی، سخنگو و معاون اجتماعی نیروی انتظامی از دو میلیون و ۹۱۷ هزار تذکر، ۲۰۷ هزار و ۵۳ مورد تعهد کتبی، و ۱۸ هزار و ۸۱ مورد ارجاع به مراجع قضایی توسط "گشت‌های ارشاد" در سال ۱۳۹۲ خبر داده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016