گفتوگو نباشد، یا خشونت جای آن میآید یا فریبکاری، مصطفی ملکیانما فقط با گفتوگو میتوانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مسالهای از سه راه رفع میشود، یکی گفتوگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفتوگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را میگیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]
خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
30 بهمن» دیکتاتوری منتخب!٬ احمد وحدت خواه19 آذر» نقطه ای که ایران را نابود کرد، احمد وحدتخواه
پرخواننده ترین ها
» دلیل کینه جویی های رهبری نسبت به خاتمی چیست؟
» 'دارندگان گرین کارت هم مشمول ممنوعیت سفر به آمریکا میشوند' » فرهادی بزودی تصمیماش را برای حضور در مراسم اسکار اعلام میکند » گیتار و آواز گلشیفته فراهانی همراه با رقص بهروز وثوقی » چگونگی انفجار ساختمان پلاسکو را بهتر بشناسیم » گزارشهایی از "دیپورت" مسافران ایرانی در فرودگاههای آمریکا پس از دستور ترامپ » مشاور رفسنجانی: عکس هاشمی را دستکاری کردهاند » تصویری: مانکن های پلاسکو! » تصویری: سرمای 35 درجه زیر صفر در مسکو! «جمهوری دو اسلامی»! -احمد وحدت خواهبا توجه به ضعف ساختاری اصلاح طلبان در تبدیل قدرت حقوقی به حقیقی، که از پیوندهای مذهبی و خانوادگی با رقیب سیاسی و بیم از دست دادن امتیازات حکومتی آنها سرچشمه میگیرد، گذار ایران از چالشهای داخلی و خارجی به رهبری این نیروها در کوتاه مدت سرابی بیش نیست.
ویژه خبرنامه گویا افلاطون معتقد بود همه حکومت های جهان را می توان در پنج نوع یا ساختار خلاصه کرد: حکومت سلطنتی موروثى، ملاکین، الیگارشی، استبدادی و یا دموکراسی. سرنوشت مردم و میهن ما نیز از مابقی خانواده ملل جدا نبوده و در چهل سال گذشته به ما گفته شده است که ما با دست رد گذاشتن بر سینه نظام پادشاهی و با قبول يك جمهوری به دموکراسی دست یافته ایم! شوربختی ما اما از روزی آغاز گشته که این «جمهوری» تعلق خاطر و پیروی از قوانین و شریعت اسلام را «صفت» خود قرار داده است. در حقیقت اما رژیم جمهوری اسلامی امروز پس از گذشت چهار دهه از عمر پرحادثه و مصیبت آفرین خود ثابت کرده است که همواره صفتی را با خود به یدک می کشیده است که در بهترين حالت دو نوع «اسلام» یا بهتر گفته باشیم دو گفتمان سیاسی را نمايندگى مى كند. این دو گانگی امروز در مواجهه با شرایط جدیدی که در بافتار و رفتار جامعه ایرانی و تحولات منطقه ای و بین المللی بوجود آمده است دیگر توان دودوزه بازی خود را از دست داده است و برای بقای خود می بایستی پیروی از یکی از این «دو اسلام» را مبنای سیاست های خود قرار دهد. نتیجه «انتخابات» اخیر برای مجلس ها نوعی احساس کسب قدرت حقوقی و مجازی را برای نیروهای موسوم به اصلاح طلب در درون و حاشیه دولت روحانی بوجود آورده که با درک از شرایط خطیر داخلی و منطقه و مواجهه با جنون سیاسی جناح رقیب تلاش دارد با بهبود اوضاع اقتصادی در داخل و سیاست خارجی تعامل با جامعه جهانی به تثبیت حاکمیت و بقای رژیم یاری برساند. با توجه به ضعف ساختاری این نیروها در تبدیل این قدرت حقوقی به حقیقی، که از همان پیوندهای مذهبی -فرهنگی و خانوادگی با رقیب سیاسی و بیم از دست دادن امتیازات حکومتی آنها سرچشمه میگیرد، گذار ایران از چالشهای داخلی و خارجی به رهبری این نیروها در کوتاه مدت سرابی بیش نیست. مضافا به اینکه جناح مقابل موسوم به اصولگرایان به رهبری خامنه ای و سپاه، با چنگ انداختن بر آنچه که روزگاری می توانست بخش هایی از جامعه را برای رودردویی با حریف داخلی و خارجی به خیابانها بکشد همچنان هل من مبارز می طلبد و کشور را به سوی پرتگاه ها و مخاطرات جدید اقتصادی و نظامی می کشاند. Copyright: gooya.com 2016
|