چهارشنبه 25 فروردین 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

بررسی آماری درآمد نمایندگان پارلمان در کشورهای مختلف اروپا

یورونیوز ـ تفاوت بسیار زیادی میان دریافتی اعضای پارلمان در هر یک از کشورهای اروپایی وجود دارد.

برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای اعضای پارلمان خود حقوقی چند برابر بیش از سایر کشورها در نظر می گیرند.

یورونیوز در گزارشی اختصاصی به بررسی تفاوت حقوق دریافتی اعضای پارلمان در کشورهای مختلف اروپا پرداخته و مقایسه ای میان آنها داشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اساس این گزارش، نمانیدگان پارلمان ایتالیا از بالاترین میزان حقوق نسبت به سایر کشورها برخوردارند. رقمی حدود ۱۶۷ هزار یورو در سال (تقریبا ۶۵۱ میلیون تومان)، این درحالیست که این رقم برای نمایندگان پارلمان بلغارستان سالانه تنها ۱۶ هزار و ۳۱۸ یورو (حدود ۶۲ میلیون تومان) است.

قانونگذاران در بریتانیا، ایتالیا، اتریش، آلمان و هلند همچنین درآمد بیشتری نسبت به اعضای پارلمان اروپا دارند که سالانه تنها ۹۶ هزار یورو (تقریبا ۳۷۴ میلیون تومان) کسب می کنند.

آمار نشان می دهد که شکاف عمیقی میان کشورهای واقع در شرق و غرب اروپا قرار دارد به طوری که نمانیدگان مجلس در کشورهای نیمه شرقی درآمدهای تقریبا بهتری نسبت به نمایندگان پارلمان در نیمه غربی اروپا دارند.

در این میان اما بهترین درآمد به نمایندگان پارلمان کشورهای مرکز اروپا همچون آلمان و در امتداد آن اتریش، هلند و ایتالیا تعلق دارد.

اگرچه در بخش غربی اروپا نیز نمایندگان پارلمان کشورهای اسپانیا و پرتغال درآمد بیشتری نسبت به سایر کشورهای حاضر در این بخش از اروپا و تقریبا در تعادل با نمایندگان دیگر کشورهای اروپایی همچون فرانسه، آلمان و ایتالیا دارند.

کلیک کنید: [دستمزد نمایندگان پارلمان در مقایسه با متوسط دستمزد هر کشور]


"اگر در دوران طلایی امام بود، همه‌تان را آویزان می‌کردند"


مصباح: رهبر بزرگواری می‌کند برجام را به روی مسئولان نمی‌آورد


کشته شدن چهار عضو نیروهای ویژه ارتش ایران در سوریه


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016