چهارشنبه 25 فروردین 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

پنجمین تکاور ارتش ایران در سوریه کشته شد


حمدالله بخشنده

رادیو زمانه ـ حمدالله بخشنده تکاور ارتش جمهوری اسلامی در سوریه کشته شد. او پنجمین نفر از تکاوران ارتش ایران است که در مدت کوتاه اعزامشان به سوریه کشته می‌شود.

پیش از حمدالله بخشنده چهار نفر دیگر از این تکاوران نیز جان خود را در جنگ سوریه از دست دادند. محسن قیطاسلو، مجتبی ذوالفقارنسب، مجتبی یداللهی و مرتضی زرهرند نام این تکاوران است.

این افراد از اعضای تیپ ۶۵ نیروهای ویژه هوابرد (نوهد) نیروی زمینی ارتش ایران هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


امیرعلی آراسته، معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش ایران روز ۱۶ فروردین از اعزام و استقرار تکاوران نیروی زمینی ارتش به سوریه خبر داده بود.

تیپ ۶۵ نوهد زبده‌ترین نیروی ویژه ارتش ایران است که در سال ۱۳۷۱ به این نام تغییر یافت. تخصص اصلی این تیپ جنگ‌های نامتقارن است. افراد این تیپ از پرسنل لشکر ۲۳ نوهد سابق هستند.

روز دوشنبه ۲۳ فروردین، امیر احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران در نشست خبری خود مأموریت تیپ ۶۵ نوهد در سوریه «مستشاری» خواند و گفت: «حضور مستشاری ارتش در سوریه با توجه به این مسئله است که با فضای جدید از جنگ‌های نیابتی در سوریه روبه‌رو هستیم.»

ایران همواره از آغاز جنگ در سوریه حضور نظامی خود در سوریه را حضور «مستشاری» عنوان کرده است در حالی که مخالفان حکومت سوریه و کشورهای غربی بارها از نقش مستقیم نظامی ایران در این جنگ سخن گفته‌اند.


"اگر در دوران طلایی امام بود، همه‌تان را آویزان می‌کردند"


مصباح: رهبر بزرگواری می‌کند برجام را به روی مسئولان نمی‌آورد


کشته شدن چهار عضو نیروهای ویژه ارتش ایران در سوریه


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016