یکشنبه 29 فروردین 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

اعتصابات گسترده و کم سابقه در صنعت نفت و گاز کویت

Kuwaiti-oil-workers.jpg
رادیو فرانسه - اعتصابات سراسری و نامحدود کارکنان بخش صنعت نفت و گاز کویت که از یکشنبه، ۱۷ آوریل در این کشور آغاز شد، موجب سقوط شدید سطح تولید نفت در این کشور شده است. تولید نفت کویت امروز، یکشنبه از متوسط ۳ میلیون بشکه در روز به ١‚۱ میلیون بشکه سقوط کرده است. اعتصاب کارکنان صنعت نفت و گاز کویت در اعتراض به تصمیم دولت کویت در جهت کاهش حقوق و دستمزد کارکنان این صنعت انجام گرفته است.

سخنگوی شرکت ملی نفت کویت امروز در حساب توئیتری خود نوشت: سطح تولید نفت کویت به کمتر از ١‚۱ میلیون بشکه در روز سقوط کرده است. این در حالی است که کویت روزانه به طور متوسط ۳ میلیون بشکه نفت خام تولید می کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در همین حال، بر اساس یک مسئول شرکت ملی گاز کویت، سطح تولید گاز طبیعی این کشور از متوسط ۱.۳ میلیارد پای مکعب در روز به ۶۲۰ میلیون پای مکعب سقوط کرده است.

هیات وزیران دولت کویت امروز، یکشنبه اعتصابات سراسری کارکنان صنعت نفت و گاز این کشور را شدیداً مورد انتقاد قرار داد و آن را اقدامی غیر قابل قبول دانست که قوانین این کشور در این زمینه را نقض می کند. دولت کویت همچنین از دستگاه قضایی این کشور خواست تا مسئولین سندیکاهای کارکنان و گارگران صنعت نفت و گاز کویت را مورد پیگرد قانونی قرار دهند.

در همین حال، دولت کویت از شرکت ملی نفت و گاز این کشور خواست تا در جهت تجهیز و آماده سازی نیروی کار لازم برای حفظ سطح تولید نفت و گاز این کشور دست به کار شده و اقدام مقتضی به عمل آورد.

از سوی دیگر، سخنگوی شرکت ملی نفت و گاز کویت اعلام کرد که این شرکت طرح اضطراری خود را از امروز به مرحله اجرا گذاشته است.

بر اساس این طرح، مصارف داخلی میتواند از محل ذخایر استراتژیک نفت و گاز تا مدت ۳۱ روز دیگر تأمین شود.


فیروزآبادی زیرآب این روحانی را به خاطر چلوکباب زد!


تصاویر بازیگر زن ایرانی آزاده صمدی


واکنش‌ها به تجاوز و قتل دختر افغان در ورامین


تصاویری از دور برگشت لیگ قایقرانی بانوان


تزیین ماشین عروس یک طلبه


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016