دوشنبه 30 فروردین 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

صادق لاریجانی: در ایران قاتل اعدام نمی شود، قصاص داریم که آن هم یک حق است

رییس قوه قضاییه از ستاد حقوق بشر و مسئولان وزارت امور خارجه خواست با اقتدار و صلابت و به صورت کاملاً مستدل و منطقی سطر به سطر ادعاهای دروغین گزارش اخیر وزارت امور خارجه آمریکا را پاسخ دهند تا مردم دنیا به دروغ های مستمر دولت آمریکا واقف شوند.

به ایسنا به نقل از قوه قضاییه، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی در جلسه امروز (دوشنبه) مسئولان عالی قضایی، با اشاره به اینکه جهان امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند عدالت و معنویت است؛ گرایش به عرفان های کاذب را نتیجه همین نیاز و البته راهی اشتباه در وصول به معنویت حقیقی دانست و گفت: ائمه اطهار علیهم السلام بر عوالم مختلف، ولایت حقیقی تکوینی و تشریعی دارند و تبعیت از ولایت اهل بیت (ع) نسخه شفابخش جهان امروز است.

رییس قوه قضاییه در ادامه با تبریک روز ارتش و تقدیر از مجاهدت‌ها و تلاش‌های بی‌وقفه و بی‌شائبه ارتش در تامین امنیت کشور و پاسداشت مقام شهدا و ایثارگران ارتش و خانواده‌های آنان اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول انقلاب همواره رو به تکامل بوده و ارتشی مکتبی و مقتدر است که مجاهدت خود را عبادت می‌داند و چنین ارتشی کاملاً متفاوت است با ارتش‌هایی که به خاطر پول در هر کجای عالم حاضرند جان انسان ها را بگیرند.

آملی لاریجانی سپس به برگزاری اجلاس سازمان همکاری کشورهای اسلامی در استانبول و مواضع ضد ایرانی برخی از اعضای این سازمان در طول برگزاری اجلاس اشاره کرد و با ابراز تاسف از این مواضع گفت: جای تعجب و تاسف است که سازمانی که برای مقابله با رژیم صهیونیستی پدید آمد. امروز کشورهایی را که در صف مقدم مقابله با این رژیم هستند هدف قرار داده و در بیانیه خویش اتهام های کاملاً واهی علیه آنان مطرح می کند.

رییس دستگاه قضا با تاکید بر تلاش کشورهای سلطه از جمله آمریکا برای نفوذ در سازمان همکاری کشورهای اسلامی به سابقه سیاه و ننگین عربستان در اعمال خشونت و کشتار مردم بی‌گناه و ایجاد گروه‌های تروریستی و شرور اشاره و تصریح کرد: جای تاسف است که چنین کشوری با لابی های خود علیه جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله لبنان که افتخار جهان اسلام در مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی هستند موجب صدور چنین بیانیه‌ای می شود.

آملی لاریجانی از واکنش و مواضع هیات ایرانی و رئیس جمهور کشورمان در این اجلاس تشکر کرد و افزود: کشوری مانند عربستان با کارنامه سیاه تجاوز به یمن و کشتار کودکان و زنان بی‌گناه حق اظهارنظر درباره ایران را ندارد و امیدواریم در دوره های آینده با توصیه دولتمردان و فشار نخبگان جهان اسلام، سازمان همکاری کشورهای اسلامی رویه خود را اصلاح کند و به اصول خود در دفاع از کشورهای اسلامی در مقابله با رژیم صهیونیستی بازگردد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئیس قوه قضاییه در بخش پایانی سخنان خود به هجمه‌های اخیر حقوق بشری آمریکا و گزارش وزارت امور خارجه آن کشور که «حاوی ادعاهای دروغ علیه جمهوری اسلامی ایران است» اشاره کرد.

آملی لاریجانی با تاکید بر اینکه در این گزارش توهین های ناروا و ادعاهای رکیک و نادرستی علیه جمهوری اسلامی ایران و قوه قضاییه کشورمان مطرح شده است، افزود: انسان متعجب می شود که دستگاه رسمی کشوری که مدعی حقوق بشر و اقتدار جهانی است چنین حرف‌های نادرستی مطرح می کند و در لابه لای آن می گوید چون در ایران سفارت نداریم به گزارش‌های مردمی و ان جی او ها اعتماد کرده ایم؛ چنین استدلالی عذر بدتر از گناه است که شما هر دروغی را از سوی نیروهای مخالف یک کشور بپذیرید و آن را رسماً منتشر کنید.

رییس قوه قضاییه سپس به برخی از موارد تصریح شده در گزارش وزارت امور خارجه آمریکا از جمله ادعایی مبنی بر صدور حکم اعدام برای قتل اشاره کرد و گفت: در قوانین جمهوری اسلامی ایران اعدام برای قتل نداریم بلکه این قصاص است که نوعی حق است، حقی است که اولیای دم دارند و لزوماً همیشه این حق اعمال هم نمی شود چرا که گاهی اولیای دم از حق قصاص خود می گذرند. بنابراین مجازات اعدام برای قتل، یک سخن سخیف است.

آملی‌لاریجانی ادعای مطرح شده درباره اعدام به اتهام اهانت به مقامات عالیرتبه کشور و توطئه علیه امنیت ملی را نیز دروغ اعلام کرد و افزود: همچنین در این گزارش ادعا شده که دشمنی با خدا نیز حکم اعدام در پی دارد، در حالیکه اشاره آنها به بحث فقهی و حقوقی محاربه است که شرایط خاص خود را دارد.

آملی لاریجانی یکی دیگر از ادعاهای دروغین در گزارش وزارت امور خارجه آمریکا را «اعدام به دلیل توهین به یاد و خاطره امام (ره) و رهبری » اعلام کرد و با تاکید براینکه «دروغی بالاتر از این وجود ندارد» افزود: ماده۵۱۴ قانون مجازات اسلامی تصریح می کند که هرکس به حضرت امام (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و رهبر معظم انقلاب به نحوی از انحاء اهانت کند به حبس از شش ماه تا دو سال محکوم می شود؛ ماده دیگری در همین قانون تصریح دارد که سوءقصد به جان رهبر نظام اسلامی ایران حکم اعدام دارد که البته این ماده ربطی به موضوع توهین ندارد و در اینجا بحث ترور مطرح است.


فیروزآبادی زیرآب این روحانی را به خاطر چلوکباب زد!


تصاویر بازیگر زن ایرانی آزاده صمدی


واکنش‌ها به تجاوز و قتل دختر افغان در ورامین


تصاویری از دور برگشت لیگ قایقرانی بانوان


تزیین ماشین عروس یک طلبه


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016