گفتوگو نباشد، یا خشونت جای آن میآید یا فریبکاری، مصطفی ملکیانما فقط با گفتوگو میتوانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مسالهای از سه راه رفع میشود، یکی گفتوگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفتوگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را میگیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]
خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
7 اردیبهشت» پشت پرده نفتی که دولت احمدی نژاد به ناجا داد 25 فروردین» "من خودم رو میکشم" واکنش های مردم به احتمال بازگشت احمدینژاد
پرخواننده ترین ها
» دلیل کینه جویی های رهبری نسبت به خاتمی چیست؟
» 'دارندگان گرین کارت هم مشمول ممنوعیت سفر به آمریکا میشوند' » فرهادی بزودی تصمیماش را برای حضور در مراسم اسکار اعلام میکند » گیتار و آواز گلشیفته فراهانی همراه با رقص بهروز وثوقی » چگونگی انفجار ساختمان پلاسکو را بهتر بشناسیم » گزارشهایی از "دیپورت" مسافران ایرانی در فرودگاههای آمریکا پس از دستور ترامپ » مشاور رفسنجانی: عکس هاشمی را دستکاری کردهاند » تصویری: مانکن های پلاسکو! » تصویری: سرمای 35 درجه زیر صفر در مسکو! احمدی نژاد: با خارج کردن قدرت از انحصار جماعت خاص مشکلات مرتفع میشودجمعی از اساتید دانشگاههای مختلف شهر تهران با احمدینژاد رئیسجمهور سابق دیدار و گفتوگو کردند. به گزارش تسنیم، در این دیدار که برای تبریک سال نو انجام شد، احمدینژاد نقش دانشگاهها و اساتید را در جهت ترویج و گسترش علم، معرفت و دانش بشری بسیار مهم خواند و تاکید کرد: هر تلاش علمی در خدمت مردم، یک کار دینی است و تفکیک این دو از یکدیگر یا در مقابل هم دانستن علم و دین از بدفهمی ناشی میشود. وی بالاترین کار دینی را انجام کار علمی، سازنده و مفید دانست و گفت: دین آمده است تا برای انسانها فرصت کمال و سعادت حقیقی را فراهم پاورد ، بنابراین هرکار علمی که درخدمت اقتصاد، فرهنگ، امنیت و ارتقاء جامعه باشد قطعا از بهترین کارهای دینی محسوب خواهد شد. احمدینژاد از دانشگاه به عنوان معبد و عبادتگاه یاد کرد و گفت: هر کار علمی که با هدف خدمت به جامعه بشری به انجام برسد، یک کار عبادی است و عبودیت و بندگی خدا نیز عین آزادی است. وی در بیان نقش انبیاء الهی در آزاد کردن انسان از اسارتهای فکری، تاریخی و محیطی گفت: همه عظمت خلقت انسان از نگاه آنان این است که انسان را صاحب اختیار و انتخاب می دانند و می کوشند تا انسان برای رسیدن به آزادی مطلق ، ابعاد وجودی اش بزرگ و جهانی شود. احمدینژاد آزادی حقیقی را فقط در سایه حاکمیت ارزشهای الهی و انسانی ممکن دانست و گفت: جامعه رشد یافته یک جامعه آزاد است. ریشه مشکلات در آزادی و قدرتمند بودن انسانها نیست بلکه در انحصار آزادی و قدرت است. بدون تردید با بسط آزادی و قدرت و خارج کردن آنها از انحصار یک جماعت خاص، بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد. وی مقابله با افزایش مطالبات به حق مردم را یک کار شیطانی توصیف کرد و گفت: همه مصلحان و پیامبران الهی آمدهاند تا سطح مطالبات انسان را ارتقاء دهند و او را از سرگرم شدن به مسائل کوچک و سطح پایین برحذر دارند و به انسان کمک کنند تا ظرفیت وجودی خود را برای حرکت در مسیر کمال ارتقاء دهد. احمدینژاد حرکت در مسیر قدرت و آزادی بی نهایت را لازمه تجلی اسماء الهی در وجود انسان برشمرد و در بخش پایانی سخنانش تصریح کرد که انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک اندیشه، مکتب، نرم افزار و یک راه، همانند بعثت نبی مکرم اسلام (ص)، پیامبر عظیم الشان او مظلوم واقع شده است زیرا بسیاری از کارها و رفتارها به حساب انقلاب گذاشته شده است که در واقع هیچ نسبتی با اصل انقلاب ندارد. بنابراین از اساتید دانشگاهها درخواست میکنم تا در بالاترین تراز انقلاب و از رهگذر تبیین و معرفی صحیح اندیشه و حقیقت همیشه جذاب انقلاب به نیازهای فکری بشر، پاسخی درخور بدهند. وی خواستار پاسخ به نیازهای اندیشهای با ارائه اندیشه برتر در میحطهای علمی و دانشگاهی شد و تاکید کرد که ملت ایران ظرفیت آن را دارد که اندیشه برتر در اقتصاد، جامعهشناسی، علوم اجتماعی، مدیریت، روابط بینالملل و سایر حوزههای مورد نیاز بشر را ارائه کند. وی تصریح کرد که در مباحث اندیشه همواره باید افقی بالاتر را با مشارکتی فراگیر هدفگذاری کرد تا هیچ پرسشی بدون پاسخ نماند.
Copyright: gooya.com 2016
|