چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

خانواده عبدالفتاح سلطانی: تا دیر نشده شرایط آرامی را برای درمان آقای سلطانی فراهم کنید


عبدالفتاح سلطانی

در پی انتشار خبر انتقال عبدالفتاح سلطانی به بهداری زندان اوین، خانواده این وکیل زندانی با ابراز نگرانی از وضعیت سلامت او، خواستار ایجاد امکان برقراری تماس تلفنی با آقای سلطانی برای اطلاع از وضعیت او شدند تا بتوانند اقدام‌های لازم را انجام دهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش سایت کانون مدافعان حقوق بشر، چگونگی مواجهه مقام‌های قضایی و امنیتی با موضوع درمان زندانیان سیاسی و عقیدتی بیمار، همواره با اعتراض خانواده این زندانیان مواجه بوده است. آنان با این اعتقاد که مقام‌های مسئول در قوه قضاییه نسبت به سلامت عضو خانواده‌شان که در زندان است، بی‌تفاوت هستند، بر اجرای قانون آیین‌ دادرسی کیفری و آيين‌نامه اجرایی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمينی و تربيتی كشور تأکید دارند.

آقای سلطانی بر اساس گفته خانواده‌اش، دچار نوسان فشار خون، مشکلات گوارشی و دیسک کمر و گردن است که نیاز به مراقبت‌های ویژه دارد اما مقام‌های مسئول از ایجاد شرایط مناسب برای درمان این وکیل زندانی خودداری کرده و گاه حتی کارشکنی نیز می‌کنند.

روز سه شنبه چهاردهم اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ خبری در فضای مجازی منتشر شد مبنی بر اینکه آقای سلطانی در پی درد شدید ناحیه قفسه سینه، توسط اورژانس زندان به بهداری اوین منتقل و پس از گرفتن نوار قلب به بند ۳۵۰ بازگردانده شده است.

عبدالفتاح سلطانی، عضو شورای عالی نظارت کانون مدافعان حقوق بشر و وکیل دادگستری که از شهریور ماه ۱۳۹۰ در زندان به‌سر می‌برد، پیش از این نیز در سال ۱۳۹۲ و در پی تشدید بیماری برای مدت ۴۱ روز در بیمارستان بستری شد که مقام‌های مسئول با وجود ناتمام ماندن دوره درمان، او را به زندان بازگرداندند.

محروم بودن زندانیان سیاسی و عقیدتی بیمار از داشتن مراقبت‌های مناسب و کافی پزشکی، یکی از موضوع‌های مورد اعتراض نهادهای حقوق بشری به مقام‌های مسئول در جمهوری اسلامی است.

خانواده آقای سلطانی با انتقاد از بی‌پاسخ گذاشتن درخواست‌های همسر آقای سلطانی برای مرخصی درمانی این وکیل زندانی از سوی مقام‌های مسئول در قوه قضاییه، بر لزوم تسریع در روند درمان آقای سلطانی از جمله اعزام به مراکز درمانی تخصصی تأکید کردند.

خانواده آقای سلطانی همچنین از مقام‌های مسئول خواستند تا دیر نشده است، شرایط آرامی را برای درمان آقای سلطانی فراهم کنند.


فوت ناگهانی مجری صدا و سیما + ویدئو


واکنش مینو خالقی به انتشار تصاویرش در فضای مجازی


افتتاح اولین شعبه نمایندگی برند لوکس ورساچه در تهران


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016