جمعه 17 اردیبهشت 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

احمد توکلی: رد صلاحیت مینو خالقی هزینه سنگینی برای شورای نگهبان دارد

Minoo-Khaleghi-1.jpg
احمد توکلی، نماینده مجلس ایران حساسیت به رد صلاحیت مینو خالقی توسط شورای نگهبان را به‌حق دانست و آن را بی‌سابقه خواند.

به گزارش رادیو زمانه٬ توکلی در یادداشتی که در کانال تلگرام خود منتشر کرده نوشته است رد صلاحیت نامزدی پس از انتخاب شدن با نظر شورای نگهبان سابقه نداشته است و حساسیت جامعه را برمی‌انگیزد.

مینو خالقی در دهمین دوره انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه اصفهان کاندیدای اصلاح‌طلبان بود و با ۱۹۳ هزار و ۳۹۹ رأی نفر سوم شد اما شورای نگهبان پس از شمارش آرا او را رد صلاحیت کرد. بر اساس برخی از گزارش‌های غیررسمی، بهانه این اقدام «عدم رعایت شئونات اسلامی در سفرهای خارج از کشور» عنوان شده است. شورای نگهبان هنوز توضیح کافی در مورد ردصلاحیت خالقی نداده است.

احمد توکلی با بیان این‌که «هر نهاد مسئولی در جامعه باید برای اقدامات خویش توجیه قانونی داشته باشد» با اشاره به شورای نگهبان افزود: «توضیح ناکافی، به‌ویژه در این مورد، هزینه سنگینی برای این نهاد مهم و کل کشور داشته و دارد.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این نماینده مجلس با تشکر از وزارت کشور که به‌گفته او «فضاسازی» نکرد و «واکنش متین» نشان داد نوشت برخلاف نظر برخی از نمایندگان مجلس، با نظری که شورای نگهبان در این‌باره دارد مجلس نمی‌تواند اعتبارنامه مینو خالقی را صادر کند و این کار «غیرقانونی» است.

توکلی شورای نگهبان را بخشی از قوه مقننه و وزارت کشور را بخشی از قوه مجریه دانسته و گفته است چون اختلاف بین دو قوه است حل اختلاف نیز از اختیارات رهبر جمهوری اسلامی است و هیأت عالی حل اختلاف باید آن را حل کند.

چهار روز پیش نیز علی مطهری، نماینده مجلس گفته بود یکی از راه‌ها برای حل مسأله‌ اعتبارنامه‌ مینو خالقی ارجاع آن به هیأت حل اختلاف قوای سه‌گانه از سوی رهبر جمهوری اسلامی است.

او البته از وزارت کشور به‌دلیل امضا نکردن اعتبارنامه مینو خالقی انتقاد کرد و آن را غیرقانونی دانست.


تناقض بین شعار مرگ بر آمریکا و این تصاویر در تهران


تصاویر گلشیفته فراهانی و آدام درایور در فیلم "پاترسن"


گزارش تصویری از ایستگاه بخشش در مترو


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016