شنبه 18 اردیبهشت 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

بانک‌ها‌ی لبنان مجبور به اجرای تحریم‌ها علیه حزب الله شدند

دبی-العربیه.نت فارسی - دنبال قرار دادن حزب الله لبنان در فهرست گروههای تروریستی از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا و اجرای تحریم ها علیه فعالیت های مالی این گروه در سطح جهان، انتظار می رفت که بانک مرکزی لبنان در پایان ماه آوریل موضع خود را در قبال حزب الله لبنان و چگونگی تعامل با بانک های بین المللی بویژه آمریکا را مشخص کند.

تصمیم کنگره آمریکا در ماه دسامبر سال ۲۰۱۵ که حزب الله را یک سازمان تروریستی معرفی کرد و به دنبال آن صدور قطعنانه‌ای از وزارت خزانه داری آمریکا در اواسط ماه آوریل سال جاری ۲۰۱۶، باعث شد که این گروه به دلیل اقدامات تروریستی و خرید و فروش اسلحه و قاچاق مواد مخدر در لیست تحریم ها قرار بگیرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به دنبال این تحولات دولت لبنان موظف بود که موضعی مشخص و شفاف در برابر این تحریم ها داشته باشد در غیر اینصورت تمام بانک های لبنان با معضلی روبرو خواهند شد که بانک‌های ایران در دوران تحریم‌ها با آن روبرو شدند.

صدور بخشنامه تطبیق تحریم‌ها علیه حزب‌الله از سوی رئیس بانک مرکزی لبنان

ریاض سلامه رئیس بانک مرکزی لبنان روز چهارشنبه بخشنامه‌ای را صادر کرد که به موجب آن تمام موسسات مالی مانند بانک‌ها، شرکت‌های مالی و دیگر موسسات تحت کنترل بانک مرکزی لبنان موظفند که قانون تحریم‌های صادره از وزارت خزانه داری آمریکا را علیه حزب الله لبنان تطبیق کنند.

به گزارش روزنامه لبنانی «النهار» طبق این بخشنامه تمام نهادهای مالی از بانک ها و شرکت ها و دیگر موسسات تحت کنترل دولت لبنان موظفند که در تعامل با حزب الله لبنان از قطعنامه های گنگره آمریکا وسیستم های کاربردی وزارت خزانه داری آمریکا تبعیت کنند و از همکاری با نهادهای مالی حزب الله خودداری کنند.

بخشنامه صادره از ریاض سلامه، رئیس بانک مرکزی لبنان، به عنوان گامی مهم در پایبندی این کشور به بخشنامه‌ها و قوانین مالی وتحریم‌های بین المللی در زمینه‌های مالی و بانکداری بویژه از سوی آمریکا به شمار می رود.

سفر معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا به لبنان برای اجرای تحریم حزب‌الله

معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم بزودی به لبنان می‌رود تا تحریم آمریکا علیه حزب‌الله به اتهام تروریسم را با مسئولان لبنانی بررسی کند.

«دانیل گلاسر» معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم وابسته به دفتر «امور تروریسم و اطلاعات مالی» این وزارتخانه، بزودی به بیروت می‌رود تا مسئولان لبنانی را که در مارس ۲۰۱۵ با آنان ملاقات کرده بود، از قانون جدید آمریکا علیه حزب‌الله مطلع کند.

این مقام آمریکایی قرار است در اوایل ماه «می» به لبنان سفر کند تا مسئولان لبنانی را در باره کیفیت قانون «منع حمایت مالی بین‌الملل از حزب‌الله» و اثرات و چگونگی تعامل با آن که با بخش بانکی لبنان در تعارض نباشد، قرار خواهد داد.

باراک اوباما قانون تحریم حزب‌الله به شماره «۲۲۹۷» را در ۱۸ دسامبر ۲۰۱۵ امضا کرده بود. پیش از تایید رئیس‌جمهوری آمریکا، این قانون در کنگره با اجماع تصویب شده بود.

این قانون آمریکا، بانک‌ها و موسسات مالی را که روشن شود با حزب‌الله همکاری می‌کنند، تحریم می‌کند؛ قانونی که از ۱۵ ماه آوریل اجرایی می‌شود.

وزارت خزانه‌داری آمریکا شماری از اسامی مسئولان، تاجران و شرکت‌ها و موسسه‌هایی را که آمریکا آنان را با حزب‌الله مرتبط می‌داند، تهیه کرده که در رأس آن، «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله، «مصطفی بدرالدین» یکی از فرماندهان نظامی حزب‌الله و شماری از تجار مشهور همکار با حزب‌الله و همچنین تلویزیون المنار و رادیو «نور» قرار دارند.

این قانون شامل دو بخش می‌شود که بخش اول شامل پرونده شبکه «المنار» وابسته به حزب‌الله و چگونگی پخش آن در خارج از لبنان است و بخش دوم مربوط به فعالیت حزب‌الله لبنان در خارج از مرزهای این کشور است.

چندی پیش پخش شبکه «المنار» به دلیل گفتمان مشوق تروریسم از روی ماهواره‌های عرب‌ست و نایل‌ست متوقف شد.

اخیرا حزب الله لبنان به دلیل خرابکاری و ارتکاب اعمال تروریستی و فرقه گرایانه در کشورهای عربی و همچنین به دلیل مشارکت در قتل‌عام سوری ها، از سوی کشورهای عربی خلیج و اتحادیه عرب به عنوان یک گروه تروریستی شناخته شد.


تناقض بین شعار مرگ بر آمریکا و این تصاویر در تهران


تصاویر گلشیفته فراهانی و آدام درایور در فیلم "پاترسن"


گزارش تصویری از ایستگاه بخشش در مترو


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016