یکشنبه 19 اردیبهشت 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

اظهارات حدادعادل درباره آموزش زبان خارجی

رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی گفت: دیدگاه رهبری درباره آموزش زبان درست است و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی موظف به بررسی راه‌های اجرای توصیه رهبر انقلاب در این زمینه شده است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، غلامعلی حداد عادل با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان کشور در خصوص آموزش زبان‌های خارجی به دانش‌آموزان گفت: نکته مهم این است که رهبری با اصل آموزش زبان انگلیسی به عنوان یک زبان خارجی مخالفتی نداشته‌اند بلکه تأکید کرده‌اند که زبان خارجی نباید مختصر به زبان انگلیسی باشد. باید به سایر زبان‌های زندۀ دنیا هم توجه کرد و آنها را باید آموزش داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: مقصود ایشان این نیست که باید مردم را به آموختن زبان خارجی خاصی مجبور کرد بلکه منظور این است که نباید همۀ مردم را به آموختن یک زبان خارجی خاص مجبور کرد و حق انتخاب را از آنان گرفت.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ادامه داد: دیدگاه رهبری، دیدگاه درستی است و آموزش انواع زبان‌ها، حتی زبان‌های بعضی کشورهای آسیایی که ما با آنها روابط گسترده‌ای داریم باید مورد توجه قرار گیرد و ما نباید با منحصر کردن زبان خارجی به زبان انگلیسی، به اصطلاح همۀ تخم‌مرغ‌ها را در یک سبد قرار دهیم.

حدادعادل با اعلام اینکه توصیه رهبری درباره آموزش زبان خارجی مورد توجه شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته است، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی بلافاصله در جلسۀ عصر همان روز دیدار معلمان با مقام معظم رهبری، در جلسه‌ای که ریاست آن با رئیس‌جمهور بوده، دبیرخانه شورا را موظف به بررسی کارشناسانۀ راه‌های اجرای توصیۀ رهبر انقلاب کرده است.

وی افزود: از نظر بنده که سالها در وزارت آموزش و پرورش مسئولیت برنامه‌ریزی آموزشی و درسی را بر عهده داشته‌ام این توصیه کاملاً قابل اجراست و یکی از راه‌هایش این است که در هر منطقه برای داوطلبان زبان‌های غیرانگلیسی ولو آنکه دو درصد دانش‌آموزان باشند کلاس ویژه‌ای در ساعات مناسب تشکیل شود تا آنها بتوانند زبان مورد علاقۀ خود را بیاموزند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان یادآور شد: بر این اساس طرح مجدد موضوع و اظهارات مبهم و سؤال‌برانگیز در این موضوع، جای تعجب دارد و می‌تواند یک بحث منطقی و کارشناسانه را به یک موضوع سیاسی تبدیل کند.


تناقض بین شعار مرگ بر آمریکا و این تصاویر در تهران


تصاویر گلشیفته فراهانی و آدام درایور در فیلم "پاترسن"


گزارش تصویری از ایستگاه بخشش در مترو


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016