دوشنبه 20 اردیبهشت 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

تماس تلفنی میرحسین موسوی از زندان خانگی با برادرش میرمحمود موسوی


میرحسین و میرمحمود موسوی

در پی پخش خبر سوء قصد به میرمحمود موسوی، میرحسین موسوی از محل حصر با برادرش تماس تلفنی گرفت و جویای حال وی شد.

به گزارش کلمه، ساعتی پس از آنکه بخش خبری بیست و سی شبکه دو صدا و سیما سوء قصد به میرمحمود موسوی را به همراه ادعای اژه ای مبنی بر امنیتی نبودن این حادثه پخش کرد، میرحسین موسوی توانست با تلفن زندانبانان از داخل زندان خانگی با برادرش تماس بگیرد و جویای حال او شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اژه ای سخنگوی قوه قضاییه در بعدازظهر روز بعد از این حمله و در حالی که صبح همین روز وزیر کشور وعده پیگیری حادثه را داده بود و استاندار نیز خواستار شناسایی و مجازات مهاجمان شده بود، پرونده را به سرانجام رساند و مدعی شد که این حادثه یک سرقت عادی بوده و نه یک ترور یا حادثه امنیتی.

این در حالی است که سوء قصد به میرمحمود موسوی برای سومین بار در روزهای اخیر رخ می داد، اما معاون اول قوه قضاییه به این بهانه که او در دفعات قبلی موضوع را رسانه ای نکرده و با توجه به رویه پیشین نهادهای امنیتی و قضایی از ضاربان نیز شکایت نکرده است، وجود سابقه برای چنین حملاتی را انکار کرد.

میرمحمود موسوی، دیپلمات باسابقه و برادر میرحسین، شنبه شب هدف حمله سه تن قرار گرفت که با برنامه قبلی قصد ترور وی را داشتند.

آنها بدون مطالبه وجه یا درخواست خاصی، از دو جهت به سمت وی هجوم آوردند و یکی از آنها تلاش داشت با چاقو شاهرگ میرمحمود موسوی را بزند که در آخرین لحظه، میرمحمود با دست خود به زیر دست مهاجم می زند و او نمی تواند ضربه کاری به هدف خود وارد کند. اما این ضربه باعث جراحتی عمیق در ناحیه گردن وی شده است.

برادر میرحسین موسوی در روزهای پیش از این، دو بار دیگر هم هدف سوء قصد افرادی با لباس شخصی قرار گرفته بود و صندوق عقب خودروی وی نیز مورد سرقت قرار گرفته و مهاجمان تعداد زیادی از مدارک همراه وی را به سرقت برده بودند.


تناقض بین شعار مرگ بر آمریکا و این تصاویر در تهران


تصاویر گلشیفته فراهانی و آدام درایور در فیلم "پاترسن"


گزارش تصویری از ایستگاه بخشش در مترو


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016