سه شنبه 21 اردیبهشت 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

معرفی ده‌ها شرکت آستان قدس رضوی معاف از پرداخت مالیات (بخش دوم)


[بخش نخست گزارش را با کلیک اینجا بخوانید]

موسسه دامپروری صنعتی قدس رضوی
این شرکت در پورتال سازمان اقتصادی رضوی این گونه معرفی شده است:
موسسه دامپروری صنعتی قدس رضوی به موجب بند یک جلسه شماره ۱۵ مورخ بیست و هشتم مهر ماه ۱۳۸۸ هیات مدیره محترم سازمان اقتصادی رضوی در تاریخ هجدهم اسفند ۱۳۸۸ با انتقال واحد گاوداری مزرعه نمونه و با نام هلدینگ دامپروری تاسیس گردیده و با تصویب مجمع عمومی فوق العاده مورخ نوزدهم تیرماه ۱۳۹۱ با تغییر نام موسسه کنه بیست در اداره ثبت شرکتها بنام موسسه دامپروری صنعتی قدس رضوی به شماره ۱۴۸ به ثبت رسید . خالص دارائیها و بدهیهای انتقالی از واحد های گاوداری و مرغداری کنه بیست ، مزرعه نمونه ، کشاورزی رضوی ، کشت و صنعت سرخس ، به عنوان منابع سرمایه ای در حقوق صاحبان سهام که تماماً متعلق به آستان قدس رضوی می باشد ثبت شده است . مرکزی اصلی خیابان دانشگاه دانشگاه ۳۱ پلاک ۴ می باشد و حوزه فعالیت واحد های آن شامل پرورش گاو شیری و گوشتی و مرغ گوشتی در منطقه مزرعه نمونه ، تربت حیدریه، کنه بیست ، و سرخس می باشد.

شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات رضوی
این شرکت در پورتال سازمان اقتصادی رضوی این گونه معرفی شده است:
با توجه به رشد شتابان صنعت IT در کشور و نیز گسترش نیازهای آستان قدس رضوی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، شرکت مشاوره وخدمات رایانه قدس رضوی در سال ۱۳۷۷ توسط آستان قدس رضوی و بمنظور ارائه انواع خدمات مبتنی بر ICT به خانواده آستان قدس رضوی و دیگر بخشهای جامعه تأسیس گردید و با وجود نوپایی، در زمانی کوتاه توانست به جایگاهی شایسته در سطح کشور دست یابد.
خط مشی کلی شرکت ارائه محصولات و خدمات کیفی با قیمت مناسب می باشد. ورود به بازار پروژه های بزرگ IT و تقویت مشارکت با بخش خصوصی به جهت ارتقای توان فنی و اجرایی شرکت و اصلاح ساختار سازمانی شرکت به منظور حرکت به سمت ساختار پروژه محوری و توسعه بازار از اهداف مهم شرکت می باشد.
شرکت در حال حاضر با دراختیار داشتن نیروهای متخصص و مجـرب در حوزه های مختلف این صنعت فعالیت می نماید. ترکیب نیروی انسانی متخصص در کنار بهره مندی از پشتوانه اعتباری مطمئن امکان حضور شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات رضوی در پروژه های ملی را فراهم ساخته است.
در سال ۱۳۸۷ ضمن تغییر نام شرکت به فناوری اطلاعات و ارتباطات رضوی حضور در پروژه های بزرگ IT کشور و سرمایه گذاری در این حوزه ، در سر فصل فعالیتهای کاری و برنامه های میان مدت و بلند مدت شرکت قرار گرفت.
دراین راستا ضمن ارائه محصولات ارزشمند نرم افزاری که مبتنی بر استانداردهای روز دنیا و مناسب برای کاربردهای وسیع سازمانی پایه گذاری شده است اقدامات اساسی برای سرمایه گذاری و مشارکت با شرکتهای تخصصی صنعت فناوری اطلاعات کشور فراهم شده است.
در کنار فعالیتهای جاری شرکت پروژه های تحقیق و توسعه در زمینه های مختلف تخصصی در دستورکار شرکت قراردارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شرکت صنایع چوب آستان قدس رضوی
این شرکت در پورتال سازمان اقتصادی رضوی این گونه معرفی شده است:
شرکت صنایع چوب آستان قدس رضوی در تاریخ یکم مرداد ماه ۷۵ تحت شماره ۱۰۹۶۵ در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی مشهد به ثبت رسیده و شروع به بهره برداری نموده است .
فعالیت اصلی شرکت طبق اساسنامه ، عبارتند از تهیه مواد اولیه و ساخت وساز و قبول سفارشات کالاهای چوبی ، احداث و تولید واحد های صنعتی چوب و فرآورده های سلولزی و هرگونه عملیات نجاری که مربوط به فعالیت شرکت باشد .

شرکت معادن قدس رضوی
این شرکت در پورتال سازمان اقتصادی رضوی این گونه معرفی شده است:
شرکت معادن قدس رضوی سهامی خاص در تاریخ بیست و هشتم مرداد ۷۶ به منظور اکتشاف ، تجهیز و بهره برداری از معادن و ایجاد صنایع وابسته در داخل و خارج از کشور تاسیس و به ثبت رسیده است . البته قبل از تاسیس شرکت معادن قدس رضوی شرکت تعاونی مدنی گرانیت قدس رضوی با دو معدن گچ کلاته سازنده و نمک سلطان آباد در بحث معدن فعالیت داشت که بعد از تاسیس این شرکت شرکت مذکور نحل و تمام دارائیهای و فعالیت شرکت مذکور به شرکت معادن قدس رضوی واگذار گردید.
شرکت گرانیت قدس رضوی نیز یکی دیگر از شرکتهای زیر مجموعه آستان قدس رضوی بوده که در تاریخ بیست و یکم فروردین ۱۳۶۹ به هدفت اکتشاف ، استخراج و بطور کلی تولید فرآوری انواع سنگهای گرانیت و دیگر سنگهای تزئینی تاسیس گردیده است بموجب صورت مجمع عمومی عادی مورخ بیست و پنجم اسفند ۱۳۸۱ شرکت گرانیت قدس رضوی و گزارش بازرس قانونی شرکت مذکور کلیه دارائیها اعم از منقول و غیر منقول و کلیه حقوق قانونی آن شرکت بر اساس قیمت دفتری منتهی به پایان سال مالی بیست و نهم اسفند ۱۳۸۱ به شرکت معادن قدس رضوی منتقل ، فعالیتهای شرکت گرانیت قدس رضوی متوقف و عملاً در شرکت معادن قدس رضوی ادغام گردد که از سال ۱۳۸۱ تا کنون شرکت معادن قدس رضوی فعال شده است .

موسسه منطقه ویژه اقتصادی سرخس
این موسسه در پورتال سازمان اقتصادی رضوی این گونه معرفی شده است:
منطقه ویژه اقتصادی سرخس بدلیل موقعیت جغرافیایی خود که در کانون کشورهای عضو اکو قرار گرفته است و همچنین به دلایل متعددی از جمله بخاطر موقعیت استراتژیکی و جغرافیایی به عنوان بهترین دروازه طلایی ورود به کشورهای آسیای میانه و سرزمین پهناور چین و روسیه و پل ارتباطی بازار های مهم تجاری آسیای مرکزی با کشورهای حوزه خلیج فارس در جنوب ایران ، اروپا در غرب میهن اسلامی و کشورهای افغانستان و پاکستان در شرق سرزمین جمهوری اسلامی ایران است .
در راستای اهداف برنامه توسعه اقتصادی – اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و نیز بسط و گسترش روابط اقتصادی و فرهنگی با کشورهای همسایه ؛ کشورهای اسلامی و سازمانهای منطقه ای نظیر سازمان همکاریهای اقتصادی (اکو)منطقه ویژه اقتصادی سرخس همزمان با واقعه مهم و تاریخی افتتاح راه آهن مشهد – سرخس تجن با حضور رهبران و نمایندگان بیش از یکصد کشور جهان در سال ۱۳۷۵ هجری شمسی آغاز به کار کرد.

شرکت توسعه نفت و گاز رضوی
شرکت نفت و گاز رضوی در راستای مشارکت در تحقق اصل ۴۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در بخش های نفت ، گاز و پتروشیمی در تاریخ ۰۴/۰۵/۱۳۸۶ و با شماره ثبت ۳۰۲۶۴ در دفتر ثبت شرکت‌های مشهد به ثبت رسیده است .
اهداف این شرکت عبارتند از:
- سرمایه گذاری و مشارکت در اجرای پروژه های نفت ، گاز ، و پتروشیمی
- اجرای کلیه عملیات حفاری ، استخراج ، ذخیره سازی ، حمل ، انتقال و فرآوری محصولات نفتی
- ایجاد پالایشگاه نفت / گاز و پتروشیمی و انجام سایر عملیات مرتبط بالادستی و پایین دستی نفت ، گاز و پتروشیمی
- اجرای کلیه عملیات تأسیساتی ، ساختمانی ، مهندسی ، پشتیبانی ، نصب ، راه اندازی ، بهره برداری ، نگهداری و اداره پروژه های نفت وگاز و پتروشیمی در داخل و خارج از کشور
- خرید وفروش انواع دارائیها ، دانش فنی ، تکنولوژی ، تجهیزات و خدمات فنی و مهندسی
- استفاده از تسهیلات مالی و اعتباری بانکها و مؤسسات اعتباری داخلی و خارجی
- تولید ، ذخیره سازی ، بسته بندی ، توزیع ، حمل و فروش فرآورده های نفتی ، گازی و پتروشیمی
- واردات ، صادرات ، ترانزیت ، سوآپ مواد اولیه و سایر فرآورده های نفتی و گازی و پتروشیمی
- خرید وفروش سهام ، مشارکت و سرمایه گذاری در بانکهای توسعه انرژی ، پژوهشگاههای نفتی ، گازی و پتروشیمی و انرژی بورس نفت خام و فرآورده های نفتی ، گازی و پتروشیمی و شرکتهای مرتبط
- اخذ نمایندگی در داخــل و خارج از کشور
همچنین مهم‌ترین پروژه‌ها و طرح‌های در دست اجرای این شرکت در حال حاضر شامل موارد زیر است:
- پروژه تبدیل گاز طبیعی به بنزین سوپر و LPG با ظرفیت ۳۰۰۰ بشکه در روز در منطقه ویژه اقتصادی سرخس(GTL )
- پروژه مرکاپتان زدائی از نفت خام سنگین وارداتی از آسیای میانه (DMC ) در نکا با ظرفیت ۱۸۰.۰۰۰ بشکه در روز
- پروژه تولیدگوگرد بنتونیتی و گوگرد گرانول شده در منطقه ویژه اقتصادی سرخس
- سوآپ نفت خام و سایر فر آورده های نفتی و گازی

گزارش: مهدی الیاسی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016