شنبه 25 اردیبهشت 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

آیت‌الله خامنه‌ای: مبادا حوزۀ علمیه به شیوه‌های دانشگاهی نزدیک شود

آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کرد که«هدایت سیاسی» یکی از وظایف مهم روحانیت است. او گفت باید مراقب بود که حوزۀ علمیه به روش‌های دانشگاهی نزدیک نشود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


روز شنبه ٢٥ اردیبهشت/١٤ مه، آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با شماری از مدرسان و طلاب حوزه‌های علمیۀ تهران، «مسئولیت‌های طلبگی» را شرح داد. او پیش از هر چیز به خطرات اینترنت پرداخت و بر تأثیر فضای مجازی در «افزایش شبهات دینی و تزریق افکار منحرف و غلط در ذهن جوانان» تأکید کرد. خامنه‌ای فضای مجازی را «میدان واقعی جنگ»ی دانست که «روحانیون و طلاب باید مسلح و آماده، وارد عرصۀ مقابله با شبهات و تفکرات غلط و انحرافی شوند».

آیت‌الله خامنه‌ای به طلاب توصیه کرد که «مسئولیت‌های روحانیت را که هیچ تخصص دیگری نمی‌تواند جایگزین آن شود»، به خوبی به عهده بگیرند.

خامنه‌ای سپس هشدار داد که «شیوۀ طلبگی نباید به شیوۀ دانشگاهی گرایش پیدا کند».

قبل از خامنه‌ای، حجت‌الاسلام صادقی رشاد رئیس شورای حوزه‌های علمیۀ استان تهران گزارشی از سوابق و فعالیت‌های حوزه ارائه کرد و گفت: «یکی از نگرانی‌هایی که امروزه حوزه‌های علمیه با آن مواجه هستند، فاصله گرفتن از هویت اصلی و تبدیل هویت آنها به هویت دانشگاهی است».


پروفسور دكتر دكتر دكتر فريدون بوداغى!


لب‌خوانی اقشار مختلف مردم از اثر جاودان "مرغ سـحر" محمدرضا شجریان


دیزنی لند از نوع جمهوری اسلامی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016