شنبه 25 اردیبهشت 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

واکنش علی جنتی به لغو کنسرت کیهان کلهر: دادستانی دخالت می کند

040EEF5B-ADAA-474D-8A63-1FB32F08CDAF_w640_r1_s_cx0_cy4_cw0.jpg
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران در واکنش به لغو کنسرت کیهان کلهر، آهنگساز و نوازنده کمانچه در نیشابور می گوید دخالت دادستانی موجب لغو این کنسرت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، علی جنتی گفته با رئیس قوه قضاییه درباره لغو این کنسرت مکاتبه کرده است.

روز سه شنبه، خبرگزاری ایسنا اعلام کرد، در حالیکه اعضای گروه همنوازان آقای کلهر در فرودگاه آماده سفر به سمت نیشابور بودند، دادستان این شهر بدون ارائه دلیل، دستور به لغو کنسرت داد.

این کنسرت قرار بود سه شنبه شب، ۲۱ اردیبهشت اجرا شود، نخستین اجرای تور بزرگ "پردگیان باغِ سکوت" گروه موسیقی "راح روح" به سرپرستی کیهان کلهر در ایران بود. بنا به اعلام رسمی، اجراهای آینده این تور در تالار وحدت تهران به دلیل استقبال بیش از حد و پیش فروش کلیه بلیت ها تمدید شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


لغو کنسرت از سوی دادستان نیشابور در حالی بود که مجوزهای لازم برای برگزاری این کنسرت از شورای تأمین استان، اداره اماکن و وزارت ارشاد گرفته شده بود.

روز شنبه ۲۵ اردیبهشت، علی جنتی گفت که علت لغو کنسرت کیهان کلهر، دخالت های دادستانی است که به تشخیص خودشان اقداماتی انجام می دهند.

در ماههای اخیر ممانعت از بزرگزاری کنسرت های موسیقی بخصوص در استان خراسان رضوی گزارش شده است.

احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد با برگزاری کنسرت موسیقی در مشهد وشهرهای استان خراسان رضوی مخالف است.

کیهان کلهر پیش از این و در پی لغو برنامه‌های کنسرتش با گروه "بروکلین رایدر" در تهران گفته بود: "تا زمانی که فرهنگ و هنر ایران، گروگانِ زورگیری و زورآزمایی جناح های سیاسی ست و خط مشی مشخصی برای این گونه فعالیتها تعریف و اجرا نشده، از انجام هرگونه فعالیت در ایران خودداری خواهد کرد."

اما گفته شده پس از آن که مقام های وزارت ارشاد اسلامی به وی تضمین دادند که کلیه اجراهایش در تهران و شهرستانها با کوچکترین مشکلی روبرو نخواهد شد، کیهان کلهر با تور "پردگیان باغ سکوت" در ایران موافقت کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016