یکشنبه 26 اردیبهشت 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

رفسنجانی: فائزه اشتباه بدی کرده و باید تصحیح کند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی به دیدار دخترش با مدیر جامعه بهاییان واکنش نشان داد. هاشمی رفسنجانی این دیدار را که واکنش شدید جناح اصولگرا را برانگیخته، "اشتباه بدی" توصیف کرده که "باید تصحیح" شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش دویچه وله به نقل از خبرگزاری فارس، اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار با مسیح مهاجری، مدیر مسئول روزنامه "جمهوری اسلامی" به دیدار فائزه هاشمی (دخترش) با فریبا کمال‌آبادی واکنش نشان داده است. بر اساس خبر منتشرشده در بعد از ظهر یکشنبه (۱۶ مه/ ۲۶ اردیبهشت)، هاشمی رفسنجانی به مهاجری گفته است: «فائزه اشتباه بدی کرده و باید آن را تصحیح و جبران کند».

بر این اساس، هاشمی رفسنجانی بهاییت را "فرقه ضاله استعمارساخته و منحرف" خوانده که "همیشه با همین انحراف شناخته شده و ما همیشه از این فرقه تبری جسته و می‌جوییم".

فائزه هاشمی رفسنجانی زمانی که در زندان اوین دوران محکومیت خود را می‌گذراند، با فریبا کمال‌آبادی و چند چهره سیاسی و مدنی دیگر آشنا شد.

فریبا کمال‌آبادی به عنوان عضو هیات ۷ نفره رهبران جامعه بهایی که به "یاران ایران" معروف است، از اردیبهشت ماه ۱۳۸۷ در زندان بوده است. اعضای این هیات هفت نفره (جمال‌الدین خانجانی، عفیف نعیمی، فریبا کمال‌آبادی، بهروز توکلی، وحید تیزفهم، سعید رضایی و مهوش ثابت) به اتهام "جاسوسی، توهین به مقدسات و تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی" هر یک به ۲۰ سال زندان محکوم شده‌اند. جامعه جهانی بهایی این اتهام‌ها را رد می‌کند.

کمال‌آبادی پس از ۸ سال زندان برای اولین بار از روز ۲۰ اردیبهشت، ۵ روز اجازه مرخصی یافت. در این فرصت فائزه هاشمی، نسرین ستوده و ساجده عرب‌سرخی و جمعی دیگر از هم‌بندی‌های او به دیدارش رفتند.
0,,19257741_401,00.jpg
بیانیه وزارت خارجه آمریکا

وزارت خارجه آمریکا به مناسبت هشتمین سال حبس هفت رهبر جامعه بهایی بیانیه‌ای خطاب به حکومت ایران منتشر کرد. این بیانیه که از طرف جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده منتشر شده، بر روی پایگاه اینترنتی این وزارتخانه در دسترس است.

در بیانیه یادشده از مقامهای ایران خواسته شده که "به قوانین کشورشان و به تعهدات بین‌المللی خود که تضمین‌کننده آزادی بیان، مذهب و عقیده برای تمام شهروندان است، پایبند باشند."

وزارت خارجه آمریکا با اشاره به تداوم حبس رهبران جامعه بهایی، از جمهوری اسلامی خواسته است، این افراد و دیگر زندانیان عقیدتی را هر چه سریع‌تر آزاد کند.


آواز خوانی یک روحانی در حضور قالیباف


افتتاح کافه در صندوق عقب ماشین‌ ۲۰۶


صفحه اینستاگرام بچه پولدار های تبریز هم آمد


مجسمه ای‌ به شکل فیل که از زاویه دیگر به شکل زرافه است


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016