جمعه 31 اردیبهشت 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
23 اردیبهشت» آیا ترکیه در پرتگاه دیکتاتوری قرار گرفته؟
22 اردیبهشت» آیا ترکیه در پرتگاه دیکتاتوری قرار گرفته؟
پرخواننده ترین ها

ییلدیریم، معتمد اردوغان جایگزین داود اوغلو می‌شود

Binali-Yildirim-2.jpg
رادیو زمانه: بینالی ییلدیریم، وزیر حمل و نقل ترکیه و از معتمدان رجب طیب اردوغان به‌عنوان تنها جایگزین احمد داود اوغلو معرفی شد. داود اوغلو به‌تازگی از مقام دبیرکلی حزب «عدالت و توسعه» و نخست‌وزیری ترکیه کنار کشید.

به‌گزارش رویترز، کنگره ویژه حزب عدالت و توسعه یکشنبه ۲۲ مه / ۲ خرداد در آنکارا برگزار خواهد شد تا رهبر جدید این حزب را انتخاب کند.

بینالی ییلدیریم گفت نامزدی او برای مقام دبیرکلی حزب عدالت و توسعه بر اساس مشاوره با حدود ۸۰۰ عضو این حزب صورت گرفته است.

او که ۶۰ سال سن دارد به رویترز گفت وظایف این مقام را در هماهنگی کامل با حزب‌اش و رهبران آن به‌پیش خواهد برد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ییلدیریم همچنین گفت در مقام جدید بیش از هر چیز بر مقابله با تهدیدات تروریستی علیه ترکیه تأکید خواهد کرد.

احمد داود اوغلو ۵ مه / ۱۶ اردیبهشت از مقام خود کناره‌گیری کرد. او در آن روز گفت «تحت وضعیت موجود نمی‌تواند چنین وظیفه‌ای را ادامه دهد».

پیش‌تر رسانه‌های ترکیه از بالا گرفتن جنگ قدرت بین اردوغان و داود اوغلو خبر داده بودند. بین داود اوغلو و اردوغان در زمینه تصمیم‌گیری‌ها و دامنه اختیارات اختلاف نظر وجود داشت. رسانه‌های ترکیه هم‌چنین نوشتند که این دو مقام بر سر مسائل تغییر قانون اساسی، کردها و آزادی مطبوعات دیدگاه‌های متفاوتی دارند.

احمد داود اوغلو در تابستان ۲۰۱۴، پس از آن‌که اردوغان به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شد نخست‌وزیر ترکیه شد. او پیش از آن وزیر امور خارجه این کشور بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016