شنبه 1 خرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

انتشار مقاله صدای در سایت وزارت ارشاد

کیهان لندن - ایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به انتشار مقاله سایت صدای آمریکا علیه نمایشگاه هولوکاست نمود.

مقاله‌ای با عنوان «مسابقه کاریکاتور هولوکاست در ایران: آزادی بیان یا اقدامی تحریک آمیز» به قلم بن روزن در کریستین ساینس مانیتور منتشر شده بود که سایت رسمی صدای آمریکا Voa نیز دقیقا همین مقاله از همین نویسنده را در سایت خود منعکس کرد. این مقاله، همان طور که انتظار می‌رود، اتهاماتی را متوجه نمایشگاه ضداسرائیلی هولوکاست نموده است. اما اتفاق تأمل برانگیز، انتشار مقاله منتشر شده در صدای آمریکا بدون هیچ دخل و تصرفی در سایت رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است! روابط عمومی وزارت ارشاد هیچ توضیحی درباره چرایی انتشار مقاله یک رسانه آمریکایی که ابزار تبلیغاتی دولت آمریکا علیه ایران محسوب می‌شود، نداده است!

voaershad.JPG



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پیامدهای منفی نمایشگاه هولوکاست
از دعوت رامین از نئونازی ها تا لغو سفر وزیر آلمانی

خرداد: نشریه "فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ" اشاره می کند که این برای دومین بار است که رقابت کاریکاتور با موضوع هولوکاست برگزار می شود. این نشریه باور دارد که روحانی قصد دارد تا فضای داخلی کشورش را باز کند اما اتفاقات این چنینی ترمزی هستند که در مسیر تلاش او قرار دارند.

این نشریه می نویسد:"همه چیز کاملا اسبب زننده بنظر می رسد. به نظر می اید که عده ای خواستار تحریک کردن غرب هستند. نمایشگاهی در مرکز تهران توانسته عده ای را در برلین، کپنهاگ و پاریس خشمگین کند. در فضای نمایشگاه آثار کاریکاتور از کاریکاتوریست های سرتاسر جهان نصب شده اند. "مسعود شجاعی طباطبایی" سعی می کند تا روابطی دوستانه و گرم و صمیمانه را داشته باشد. او مردی با ریش است و عینک بر چشم دارد و می گوید که در پاسخ به انتقادهای شدید بین المللی به سازمان ملل متحد نامه نوشته است و در آن توضیح داده که هدف این نمایشگاه انکار هولوکاست نبوده است. سازمان ملل متحد به خصوص بخش فرهنگی آن (یونسکو) این نمایشگاه را ناقض ارزش های جهانی و تحمل و مدارا دانسته است و آن را محکوم کرد. وزارت امور خارجه آلمان نیز این نمایشگاه را محکوم کرده است.

این خبرنگار در ادامه می نویسد:"این مسابقه برای اولین بار برای اهدای جایزه به بهترین کاریکاتور درباره هولوکاست در سال 2006 میلادی توسط محمود احمدی نژاد رییس جمهوری ایران برگزار شد او هولوکاست را یک افسانه خوانده بود. در همان سال، کنفرانس بین المللی انکار کنندگان هولوکاست نیز برگزار شد که ایده آن با تشویق "محمد علی رامین" مشاور سیاست خارجی احمدی نژاد بود فردی که در آلمان زندگی کرده بود و توانسته بود در ارتباط با رهبران نئونازی از آنان برای شرکت در این کنفرانس دعوت بعمل آورد".


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016