یکشنبه 2 خرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

رو شدن نحوه تقسیم پول‌هایی که خرج قالب کردن توافق هسته‌ای شد

بحران جدید: افشای خرج‌های هسته‌ای

سایت خودنویس - بر اساس گزارش اسوشیتد پرس، موسسه پلاوشرز که مدیر آن تلاش گسترده‌ای برای تبلیغ توافق هسته‌ای کرد، کمک‌های مالی‌ای را به نهادهای مختلف از جمله نایاک و رادیوی NPR و ... اهدا کرده بود.

به گزارش اسوشیتد پرس، کمک‌های مالی صندوق پلاوشرز که خود را مدافع خلع سلاح هسته‌ای معرفی می‌کند، به نهادها و رسانه‌های مختلف احتمالاً باعث تخطی رسانه‌هایی چون رادیو ملی عمومی آمریکا از بی‌طرفی در قبال بحث توافق هسته‌ای شده است.

یک نماینده منتقد توافق هسته‌ای به اسوشیتد پرس گفته است که این رادیو وقت زیادی را به یکی از طرفداران توافق داده اما او امکان طرح انتقادهای خود را نیافته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پس از انتشار گفتگوی مجله نیویوک تایمز با بن رودز، یکی از دستیاران باراک اوباما و اعتراف او به بهره‌برداری از گروهی از اهالی رسانه برای انتقال دیدگاه کاخ سفید، تحقیقات رسانه ای برای یافتن گروه‌هایی که تامین کننده مالی رسانه‌ها و نیز گروه‌های ویژه بوده‌اند، آغاز شده است. بن رودز گفته بود که گروه‌هایی غیر دولتی از جمله پلاوشرز در این بازی نقش داشته‌اند.

جوزف سیرینسیونه در دوران مذاکرات، حداقل دو بار در برنامه‌های رادیوی NPR حاضر شد. باید بررسی کرد که آیا این رادیو اعلام کرده که از پلاوشرز پولی دریافت کرده بوده است یا نه؟

بر پایه همین گزارش، صندوق پلاوشرز هزینه ۷۰ هزار دلاری یادداشت‌ها و مقاله‌های حسین موسویان که در مقطعی به نفع توافق هسته‌ای در رسانه‌ها منتشر می‌شده را تامین کرده است. به علاوه، اسوشیتد پرس به دریافت ۲۸۱ هزار دلار از سوی شورای آمریکایی‌های ایرانی‌تبار یا نایاک از صندوق مذکور اشاره کرده است.

با توجه به اینکه بسیاری از نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان و سنا از منتقدان توافق هسته‌ای به حساب می‌آیند، و همچنین برخی از مقام‌های دولت اوباما و گروه‌های حامی مخالف طرح مسائل حقوق بشری در دوره مذاکرات بودند، حمله منتقدان حقوق بشری توافق هسته‌ای وگروه‌های مختلف به دولت اوباما و برخی حامیان مالی توافق هسته‌ای، دور از انتظار نخواهد بود.

لازم به ذکر است که برخی منتقدان توافق هسته‌ای مدعی بوده‌اند که پرداخت رشوه به برخی رسانه‌ها و اهالی رسانه در فریب افکار عمومی در هنگامه مذاکرات هسته‌ای، نقش ویژه‌ای بازی کرده است.

جوزف سیرینسیونه مدیر پلاوشرز رابطه بسیار قوی با برخی نهادها و اتاق‌های فکر نزدیک به کاخ سفید و دولت اوباما داشته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016