سه شنبه 4 خرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

فیلم اصغر فرهادی با کمک مالی کشور قطر ساخته شده بود

فیلم "فروشنده" اصغر فرهادی، کارگردان ایرانی، که در فستیوال کان فرانسه موفق به دریافت جایزه شد، با سرمایه "موسسه فیلم دوحه" ساخته شده است.

farhadiqatar.JPG

تقاطع - بخشی از سرمایه‌ی ساخت فیلم "فروشنده" تازه‌ترین اثر اصغر فرهادی که روز یکشنبه (۲۲ می-۲ خرداد) موفق شد دو جایزه‌ی بهترین بازیگر مرد و بهترین فیلم‌نامه‌ی شصت‌ونهمین فستیوال فیلم "کن" را از آنِ خود کند، توسط "موسسه فیلم دوحه" تامین شده است.

با این وجود، تهیه‌کنندگان اصلی "فروشنده"، کمپانی فرانسوی فیلم "مُمنتو" و اصغر فرهادی هستند و "موسسه فیلم دوحه" به عنوان یکی از هم‌کاران ساخت این فیلم معرفی شده است.

این موسسه، علاوه بر "فروشنده"، از ساخت شش فیلم بلند و هشت فیلم کوتاه دیگر حاضر در بخش‌های مختلف فستیوال "کن" امسال نیز حمایت مالی کرده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنیان‌گذار و رییس هیات‌مدیره‌ی "موسسه فیلم دوحه"، "میاسه بنت حمد بن خلیفه آل ثانی"، خواهر ۳۱ساله‌ی امیر قطر است و مدیریت آن را "فاطمه الرمیحی" بر عهده دارد.

خانم "الرمیحی" پیش‌تر انتخاب "فروشنده" به عنوان یکی از فیلم‌های حاضر در بخش رقابت فستیوال "کن" را «دستاورد بزرگ» و باعث «غرور» این موسسه خوانده و گفته بود: «اصغر فرهادی یکی از شناخته‌شده‌ترین فیلم‌سازان کنونی است که مدت‌هاست به خاطر استعداد و تعهدش به ساخت فیلم‌هایی با موضوعات قوی انسانی، مورد ستایش ما قرار دارد.»

"فروشنده" داستان یک زوج جوان بازیگر تئاتر را روایت می‌کند که بعد از جابجایی ناخواسته‌ی محل زندگی‌شان در تهران، متوجه می‌شوند که ساکن پیشین خانه‌ی جدیدشان زنی تن‌فروش بوده است و این موضوع، بر زندگی آن‌ها تاثیر زیادی می‌گذارد.

گفتنی است در اولین اظهارنظر رسمی مقامات جمهوری اسلامی بعد از موفقیت "فروشنده" در فستیوال "کن"، روز دوشنبه (۳ خرداد)، حسین نوش‌آبادی، سخنگوی "وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی" به خبرنگاران گفت که این فیلم با "ملاحظات داخلی" اکران خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016