جمعه 7 خرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

نشستن جنتي بر صندلي رياست خبرگان نشانه چيست؟ شهاب جم

بر خلاف انتظار عامه مردم و نيز" اعتداليون و اصلاح طلبان " أقاي احمد جنتي با ٥١ راي به رياست مجلس خبرگان رژيم رسيد . جدا از تحليل هاي ناهمگوني كه در اين يكي دو روزه از جانب گروه هاشمي رفسنجاني و روحاني و اصلاح طلبان منتشر شده است به نظر ميرسد اين اتفاق حامل نشانه ها و پيامهايي است كه از اهميت زيادي برخوردار بوده وميتواند مورد توجه واقع شود از جمله :

١- با حضور نامزد هاي بالقوه اي چون آقايان مؤمن ، موحدي كرماني و نامزد هايي چون أميني و شاهرودي نامزدي و راي آوري شخصي چون جنتي كه به نظر نميرسد از عهده أداره جلسات هم برأيد اگرچه در نگاه اول تعجب آور است اما كاملا" گوياست ! اين تعداد راي به او نشانگر نفوذ باندسپاهي، أمنيتي حامي مجتبي خامنه اي بر اعضاي حاضر در خبرگان است و جنتي بهترين گزينه براي آنان است چرا كه او از همراهان اين باند در كودتاي ١٣٨٨ و سركوب مردم ومجري خواست و همسو با آنهاست .به اينصورت "مجتبي" يك گام به جانشيني پدر و تحقق "ولايت  مطلقه موروثي " نزديكتر شد .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


۲- اين راي بارديگرنشان داد كه تصميم سأزي براي مجلس خبرگان نه توسط أعضا و درون اين مجلس كه در بيرون ان صورت ميگيرد و نقش اعضاي خبرگان تنها تأمين پوشش بظاهر قانوني آن است ،درست همانند انتخاب خامنه اي به رهبري نظام .
٣- يكبار ديگر برمردمي كه تغيير را درون صندوقهاي راي اين نظام جست جو ميكنند آشكار شد كه در نظام ولايت فقيه نظر "رهبر" و أيادي او بر راي أكثريت مردم أرجح است و حتي اگر مردم به كسي راي نداده باشند و وزير كشور دولتیکه خود را دولت" تدبير و اميد"نام نهاده و در عمل دولت ناتوانی و نا امیدی است و به حرف درمانی مشغول ، بنا به نظر رهبر اورا بعنوان اخرين نفر وارد مجلس خبرگان كرده باشد با تاكيد بر بي ارزش شمردن راي و نظر مردم به نحوي كاملا" واضح همان شخص را به رياست مي نشانند و آشكارا راي مردم را به "هيچ" ميگيرند !

٤-با رياست جنتي بر مجلس خبرگان نظام روشن شد كه كورسوي أميدي كه مردم به تغيير توازن قوا درون خبرگان داشتند سرابي بيش نبوده و تغيير و "اصلاح"نظام از درون با اين اوضاع و احوال دور از دسترس و به نظرناممكن است . به اين ترتيب راه نجات را بيرون از اين نظام و " بازي هاي اصلاح طلبان " بايد جست .
5 خرداد 95


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016