یکشنبه 9 خرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

مرگ ۴۵ پناهجو در دریای مدیترانه

Refugees.jpg
رادیو زمانه: با افزایش تعداد پناهجویانی که از طریق دریای مدیترانه قصد ورود به اروپا را دارند حوادث مرگبار نیز در این مسیر افزایش یافته است. در آخرین رویداد ‌۴۵ پناهجوی دیگر با غرق شدن قایق‌شان در این دریا جان باختند.

شنبه ۲۸ مه / ۸ خرداد نیروی دریایی ایتالیا اعلام کرد که پس از غرق شدن قایقی حامل پناهجویان در سواحل لیبی جنازه ۴۵ پناهجو یافت شد.

بنا به این گزارش ۱۳۰ پناهجو نجات یافتند که در میان آن‌ها زنان و کودکان بسیاری بودند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این حادثه سومین رویداد از این دست در چند روز اخیر است. در دو حادیه دیگر در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه (۲۵ و ۲۶ مه / ۵ و ۶ خرداد) بیش از ۱۲۰ پناهجو جان خود را از دست دادند. روز جمعه نیز ۳۰ پناهجو جان باختند.

دریای مدیترانه پرخطرترین مسیر برای عبور پناهجویان است. پس از بسته شدن مرزهای اروپا در مقدونیه و با گرم‌تر شدن هوا پناهجویان از مسیر دریای مدیترانه در سواحل لیبی بیشتر استفاده می‌کنند.

بر اساس آمار سازمان ملل از آغاز سال جاری میلادی تاکنون یک‌هزار و ۵۰۰ نفر در حوادث مختلف مسیر لیبی به ایتالیا جان خود را از دست داده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016