یکشنبه 9 خرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
9 خرداد» علی لاریجانی رئیس موقت مجلس دهم شد
3 خرداد» چه کسی "بهتر" است رئیس مجلس شود؟ پاسخ کرباسچی
پرخواننده ترین ها

علی لاریجانی رئیس مجلس دهم شد

93434.jpg
دیگربان - علی لاریجانی با کسب ۱۷۳ رای موفق به شکست محمد‌رضا عارف و کسب موقت کرسی ریاست مجلس دهم شد.

آقای عارف نیز در جلسه روز یک‌شنبه (۹ خرداد) مجلس توانست تنها ۱۰۳ رای کسب کند که این آمار می‌تواند بیان‌گر وزن واقعی اصلاح‌طلبان در مجلس دهم باشد.

مسعود پزشکیان نیز با کسب ۱۵۴ رای و محمد دهقان با کسب ۱۳۶ رای به عنوان نواب اول و دوم انتخاب شدند.

هیات رئیسه دائمی مجلس پس از تصویب اعتبارنامه نمایندگان انتخاب خواهد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


با عارف همگرایی داریم/ باید با روش‌های علمی مشکلات اقتصادی را سامان داد

رئیس موقت مجلس دهم با تشکر از عارف گفت که ما در این چند وقت با هم ارتباط داشتیم و تلاش کردیم تا در مجلس دهم همگرایی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علی لاریجانی در اولین نطق خود در مقام ریاست موقت مجلس دهم که صبح امروز (یکشنبه) در صحن پارلمان ایراد شد، اظهار کرد: از تمام عزیزانی که به من محبت داشتند سپاسگذاری می‌کنم و لازم است از هیئت رئیسه سنی که در این دو روز به خوبی کار خود را انجام دادند، نیز تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه در کشور یک صحنه واقعی مردم‌سالاری دینی وجود دارد، افزود: نظام مردم‌سالار دینی که اوج آن در نظام جمهوری اسلامی است، تبلورش را در داخل مجلس می‌توان دید. رقابتهایی که در پارلمان وجود دارد، قطعاً مایه کمال قوه مقننه است.

رئیس موقت مجلس تصریح کرد: در هیئت رئیسه موقت مجلس از فراکسیونهای مختلف نمایندگان حضور دارند و شما منتخبان این همگرایی را برای آینده کار خود و مجلس در انتخاب خود رقم زدید.

لاریجانی اضافه کرد: من از تلاشهای همه فراکسیونها در این ارتباط تشکر می‌کنم و فکر می‌کنم که این یک تجربه جدید و نوی برای مجلس شورای اسلامی است.

وی با تشکر از محمدرضا عارف، بیان کرد: از آقای عارف که دوست قدیمی‌ام است و بنده ایشان را از شخصیت‌های خوب کشور می‌دانم صمیمانه تشکر می‌کنم. البته در چند وقت گذشته ما با یکدیگر در ارتباط بودیم تا در نتایجی که از سر دلسوزی نمایندگان حاصل می‌شود همگرایی داشته باشیم و از تلاشهایی که ایشان داشتند و همچنین لطف و مرحتمی که به بنده داشتند، نیز تشکر می‌کنم.

وی گفت:‌ از دوستانی که برای تصدی پست هیئت رئیسه نیز رای نیاوردند نیز تشکر می‌کنم. تلاشهای آنها باعث ارتقای سطح مجلس می‌شود.

لاریجانی با بیان اینکه امیدوارم مجلس دهم در روز نخست کاری با توکل به خداوند و توسل به اولیای دینی قصد خودش را بر حل مسائل کشور استوار کند، افزود: اگر اطمینان به همت خودمان داشته باشیم در جاده‌ای که طریق الهی است قرار می‌گیریم و نگاه رهبری در پیامی که به منظور افتتاح مجلس دهم نیز داشتند این نکته برجسته بود که باید نیت‌مان را در انجام کارها خیرکنیم و امیدوارم فضای مجلس مودت‌آمیز باشد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016