سه شنبه 11 خرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

چرا علم الهدی روزانه چهار بار درباره مدلینگ و سکس در اینترنت حرف می زند؟

ابراهیم نبوی - سایت کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران

علم الهدی گفته «مدلینگ دیگر جوان امام زمانی باقی نمی گذارد.» یعنی من ماندم که چطوری است که من روزانه دوازده ساعت در رسانه های اجتماعی حضور دارم، تا به حال این مدلینگ را که اصولا نمی دانم جزو گیاهان است یا جانداران و فقط می دانم تعدادی خانم خوشگل آن را انجام می دهند و احتمالا با ساپورت هم مربوط است یعنی چی؟ من نمی دانم این علمای اسلام برای چی فقط پاهای ملت را می بینند و کلا در فضای مجازی فقط به پائین تنه مردم نگاه می کنند؟ جوری درباره اینستاگرام حرف می زنند انگار دارند درباره « رد لایت» آمستردام حرف می زنند.

d6eg3hj54.jpg

البته با این وضعیتی که علم الهدی روزانه چهار بار درباره مدلینگ و موسیقی و سکس در اینترنت و از این ماجراها حرف می زند، لابد پنجاه درصد وقتش را گیر همین ماجراهاست. جوان های امام زمانی هم که همه شان از صبح کله سر دست به فلان نشسته اند به رصد کردن لنگ و پاچه امت شهیدپرور. لامروت ها یک نیمه شعبان را هم ول نمی کنند بروند بگویند امام زمان ظهور کند. همین الآن از آن ۳۱۳ نفر اغلب شان به جای اینکه فالوور امام زمان باشند، فالوور کیم کارداشیان هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از آن طرف هم ناصر مکارم شیرازی گفته « شبکه های اجتماعی دنیا را به لجنزار تبدیل کردند.» طرف در تهران بعد از انقلاب به دنیا آمده، با روح منی خمینی بت شکنی خمینی بزرگ شده، با قرائتی تلویزیون دیدن را شروع کرده، در دبستان جمهوری اسلامی سر صف یک دو سه شهید خوانده، در دانشگاه امام صادق معارف اسلامی و ارشاد خوانده. در دوره خاتمی وارد بسیج شده و مرگ برخاتمی گویان در سن بیست سالگی با یک خواهر بسیجی ۱۷ ساله که مرگ بر خاتمی می گفته آشنا شده و ازدواج کرده، در دوره احمدی نژاد دخترش را گذاشته مدرسه مذهبی تزکیه و تا به حال دخترش دوبار از تصادف راهیان نور جان سالم به در برده، حالا نگاه کرده می بیند دخترش با سه تا از پسرهای خانواده یک گروه هوی متال تشکیل داده و از سن شانزده سالگی تا حالا که دختر خانوم بیست و یک سالش شده، سه بار سقط جنین کرده، هی دنبال تهاجم فرهنگی می گردد. آقای محترم شما خودت مشکل داری به اینستاگرام و تلگرام چه ربطی دارد. اگر همین موسیقی و سینما نبود که …..، طرف کلا زندگی اش لجنزار است، گیر داده به اینستاگرام و فیسبوک.

رهبری بی فایده و کنسرت با اعمال شاقه

مطمئنم دیوانه می شوید اگر بخواهید بفهمید که از نظر مقامات کشور و روحانیون کجای موسیقی حرام و کجای آن حلال است. هفته گذشته کنسرت کیهان کلهو و شهرام ناظری در نیشابور لغو شد، هر دو کنسرت اجازه ارشاد را داشت. علم الهدی که در مشهد مانع برگزاری کنسرت های موسیقی می شود، قبلا گفته بود که « من نگفته ام که در مشهد کنسرت موسیقی برگزار نشود» لابد فکر می کنید که ایشان گفته که در مشهد می تواند کنسرت برگزار شود، ولی نه اینکه کنسرت گوگوش و لیدی گاگا و داریوش برگزار شود، بلکه فقط کنسرت های ایرانی باید برگزار شود که در آن درباره اهل بیت کنسرت بدهند، مثلا در روزهای تاسوعا و عاشورا افرادی مثل حاج منصور ارضی و حاج محمود کریمی کنسرت برگزار کنند، توی سالن هم نباید باشد، بلکه توی خیابان باشد، در حین برگزاری کنسرت هم باید سینه زنی کنند و زنجیرزنی کنند، همه هم باید لباس سیاه بپوشند، چون در کنسرت نباید مردان و زنان از رنگ روشن استفاده کنند. یعنی به عبارت دیگر کنسرت هایی مانند نوحه خوانی و سینه زنی اشکال ندارد، ولی اینکه عده ای ساز نشان بدهند، یا آواز بخوانند، این نوع کنسرت امکانپذیر نیست. متوجه شدید؟

علم الهدی گفته که «کنسرت جولانگاه دشمن است.» و گفته که «افرادی که بلیت هفتاد هزار تومانی کنسرت می خرند شهوترانند.» بعد هم گفته که « پریدن دختر و پسر در کنسرت برای ما قابل قبول نیست.» یعنی فکر کنید در کنسرت شجریان یا شهرام ناظری کدام دختر و پسر می خواهند بپرند؟ بعد هم گفته «اگر ده هزار تا هنرمند بسیجی مثل حامد زمانی داشتیم، مشکل موسیقی حل می شد.» یعنی فکر کنید اگر در مملکت ده هزار تا مثل حامد زمانی داشتیم، دنیا بوی گند می گرفت و کسی زنده نمی ماند که بخواهد برود کنسرت. و همین آقای علم الهدی گفته اگر شهید آوینی زنده بود مشکلی در موسیقی ما وجود نداشت. البته هم ایشان و هم خامنه ای گفتند که « مهم نیست موسیقی چه چیزی باشد، ایرانی باشد یا خارجی، اگر کسی که موسیقی گوش می کند، دچار شهوترانی بشود آن موسیقی حرام است.» یعنی شما فکر کنید طرف وسط مسابقه فوتبال زنی را که به مدت دو دهم ثانیه نشان داده می شود می بیند و دچار شهوترانی می شود، همین آقای علم الهدی مسابقات ورزشی دختران را می بیند و دچار شهوترانی می شود، بعد می بینید در مسابقات اینچئون کره و در استخر شنای برزیل تنها کسی که دچار شهوترانی می شود نماینده جمهوری اسلامی و بسیجی همراه تیم است، بقیه چه تقصیری دارند، یعنی واقعا از چه موادی استفاده می کنند؟ اصلا یعنی چطوری آدم می تواند وسط دیلمان شجریان دچار شهوترانی بشود؟ همین است که موتورسواران در یزد کنسرت مازیار فلاحی را لغو کردند. یک روز قبل از آن خامنه ای گفته بود «برهم زدن برنامه ها و سخنرانی ها فایده ندارد.» خدایا! چرا ما؟ چرا اینجا؟

پنج پارادوکس ایرانی

البته که ایران پر از پارادوکس است و هر جای آن را که نگاه کنی پارادوکس از درودیوار آن می ریزد. اما به این پنج تا دقت کنید:

یک، حکومت ایران با همه کشورهای دنیا دشمن است، اما ایرانیان در همه کشورهای دنیا زندگی می کنند.

دو، دو نفر زورگیر که هفتاد هزار تومان به زور گرفتند، اعدام می کنند، اما نمی توانند از کسی که هفتاد هزار میلیارد تومان پول دولت را بالا کشیده پول را پس بگیرند.

سه، دخترهای ایرانی را به استادیوم فوتبال راه نمی دهند، اما تیم فوتبال سالنی دختران ایران قهرمان آسیا می شود.

چهار، ایران با هشت قدرت صنعتی اروپا و آمریکا توافقنامه امضا می کند، ولی با همه کشورهای همسایه اش رابطه اش تیره می شود و جیبوتی و مالدیو رابطه شان را با ایران قطع می کنند.

پنج، سی سال است که حکومت ایران جلوی رابطه زنان و مردان را می گیرد، ولی انتظار دارد آنها دائما بچه دار شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016