چهارشنبه 12 خرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

شیرین عبادی: دولت ایران مسئول جان محمد صدیق کبودوند و سایر زندانیان سیاسی و عقیدتی است


محمدصدیق کبودوند

شیرین عبادی، برنده صلح نوبل ۲۰۰۳ با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که هم صدا با هم وطنان کرد و کلیه مدافعان حقوق بشر خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط محمد صدیق کبودوند است. او همچنین گفت که دولت ایران مسئول جان محمد صدیق کبودوند و سایر زندانیان سیاسی و عقیدتی است. متن اطلاعیه خانم عبادی به شرح زیر است:

هم صدا با هم وطنان کرد و کلیه مدافعان حقوق بشر خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط محمد صدیق کبودوند هستم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنا به دعوت انجمن حقوق بشر کردستان ایران در ژنو – روز دوازدهم خرداد ماه ، گرد هم آیی در مقابل سازمان ملل متحد در ژنو برای جلب حمایت بین المللی جهت آزادی محمد صدیق کبود وند و سایر زندانیان سیاسی و عقیدتی، پایان دادن به هر گونه شکنجه و خشونت، دسترسی زندانیان به بهداشت و لغو مجازات اعدام برگزار می شود.

آقای کبودوند از بنیانگذاران “سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان” است که در بیست و دومین روز اعتصاب غذای خود به دلیل افت فشار خون بی هوش شده و به بیمارستان منتقل شده است.

وضعیت سلامت محمد صدیق کبودوند، روزنامه نگار و فعال حقوق بشر در پی تداوم اعتصاب غذا به شدت به خطر افتاده است و خطر مرگ او را تهدید می کند.

محمد صدیق کبودوند به جرم تأسیس سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان، به ده سال و به علت فعالیتهای روزنامه نگاری، به شش ماه حبس محکوم شده بود. آقای کبودوند که از نه سال قبل در زندان به سر می برد، در سال اتمام مجازات و رهایی از زندان، پرونده دیگری علیه وی به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع و تبانی- ‍آن هم در زندان!- طرح شده است تا از این طریق اجازه ندهند حتی پس از پایان حبس غیرعادلانه قبلی، آزاد و به میان همفکران خود بازگردد تا مبادا جوانان کرد از او درس استقامت و پایداری بیاموزند.

جان کبودوند در خطر است و دولت ایران مسئول هر نوع اتفاقی خواهد بود که برای این روزنامه نگار و فعال حقوق بشر بیفتاد.

شیرین عبادی
مدافع حقوق بشر و برنده جایزه صلح نوبل


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016