چهارشنبه 12 خرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

شلاق، حبس و جریمه برای ۲۶ تن از هواداران تیم تراکتورسازی تبریز

خبرگزاری هرانا – علی‌رغم اعتراض سازمان ملل نسبت به صدور احکام شلاق در ایران، روز گذشته ۲۶ تن از هواداران تیم تراکتور سازی تبریز و معترضین به برنامه فیتیله از سوی شعبه ۱۱۲ کیفری دو دادگستری تبریز به اتهام «مشارکت در اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق ایجاد هیاهو و جنجال» به شلاق، جریمه و حبس محکوم شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حکم شلاق، حبس و جریمه برای ۲۶ نفر از هواداران تیم تراکتورسازی تبریز با اتهام «مشارکت در اخلال در نظم و آسایش عمومی از طریق ایجاد هیاهو و جنجال» صادر شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


متهمین این پرونده عبارتند از: آقایان ۱- امین سراج رضایی ۲- محمد باقر حریرچی ۳- احد ابراهیم پور ۴- مجید جعفرزاده ۵-میرمحمد بابایی۶- فرزاد نصیری ۷- سیامک مخموری ۸-جواد سلطانی ۹- یاور سلطانی ۱۰- حسن ابراهیم پور ۱۱-اروج دهقانی ۱۲- میثم خلفی زنگی ۱۳- محسن حسین زاده ۱۴- جهانبخش سلطانزاده ۱۵-مهدی شیرزاد ۱۶- هادی حسین زاده ۱۷- فرزاد حیدری ۱۸- علی رشیدی ۱۹-مجید نقی زاده ۲۰- رسول محمدی ملالار ۲۱- امیر کریمی ۲۲- شاهین شیرنژاد ۲۳- حسن جمالی ۲۴- میلاد پور محمد ۲۵- اسماعیل دهقانی ۲۶- کریم حسین زاده.

جلسه دادگاه شهروندان ذکر شده، ۱۰ روز پیش در شعبه ۱۱۲ کیفری دو دادگستری تبریز به ریاست قاضی محمد علی پیری برگزار شده بود و حکم شلاق، حبس و جریمه نامبردگان روز گذشته ابلاغ شد.

رای صاده به این شرح است: “با توجه به محتویات پرونده و گزارش و صورت جلسه ی مامورین انتظامی و نحوه ی دستگیری متهمین و کیفر خواست صادره از دادسرای عمومی و انقلاب تبریز و دفاعیات غیر موجه متهمین ردیف اول تا چهاردهم و عدم حضور متهمین ردیف پانزدهم تا بیست و ششم در جلسه دادگاه ، و سایر قراین و امارات موجود در پرونده بزه انتسابی را محرز دانسته و علیهذا مستندا” به ماده ۶۱۸ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۷۵/۳/۲ و مواد ۱۲۵، ۱۶۰ و ۲۱۱ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲/۲/۱ متهمین ردیف اول تا چهاردهم را با رعایت مواد ۳۷ و ۳۸ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ به لحاظ جوانی ، ندامت و فقدان سابقه کیفری به پرداخت پنج میلیون ریال جزای نقدی بدل از حبس و سه میلیون ریال جزای نقدی بدل از شلاق و متهمین ردیف پانزدهم تا بیست و ششم را نیز به تحمل یک سال حبس و هفتاد و چهار ضربه شلاق تعزیری در غیر ملاء عام محکوم می نماید. رای صادره در مورد متهمین ردیف پانزدهم تا بیست و ششم غیابی و ظرف بیست روز پس از ابلاغ قابل واخواهی در همین دادگاه و در مورد متهمین ردیف اول تا چهاردهم حضوری و ظرف بیست روز پس از ابلاغ قابل تجدیدنظر در محاکم محترم تجدیدنظر استان آذربایجان شرقی می باشد.”

این شهروندان تبریزی در تاریخ ۲۹ آبان ۱۳۹۴ در جریان بازی فوتبال تیم‌های تراکتور و سیاه جامگان درپی اعتراض به برنامه فیتیله دستگیر و پس از یک روز بازداشت به زندان مرکزی تبریز منتقل شده بودند. سپس در طی روزهای بعد دستگیرشدگان با تودیع وثیقه آزاد شدند.

شایان ذکر است روز گذشته سازمان ملل اعلام کرده بود شلاق زدن در ایران غیرانسانی، ظالمانه، تحقیر آمیز و خلاف قوانین بین المللی است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016