جمعه 14 خرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
15 خرداد» خمینی‌ها بعد از آیت‌الله خمینی چه می‌کنند؟
پرخواننده ترین ها

حاشیه نگاری از مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله خمینی

مراسم بیست و هفتمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، آیت‌الله خمینی صبح روز جمعه 14 خرداد 95 در حرم ایشان با حضور جمع گسترده‌ای از مردم و سخنرانی خامنه ای و سید حسن خمینی برگزار شد



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سید حسن خمینی در بخشی از سخنانش با اشاره به این‌که یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایجاد مودت و مهربانی میان توده‌های مردم است، گفت: آیت‌الله خمینی یارانش و مردم شریف ایران انقلابی را در افقی بزرگ در مودت،‌ دوستی و برادری ایجاد کردند و انقلاب اسلامی یک حقیقت ناب الهی را برای مردمان به ودیعه آورده است.

khomenirehlat01.jpg

یادگار خمینی در بخشی دیگر از سخنانش با تاکید بر این‌که «انقلاب ما مردمی است»، تاکید کرد: یکی از ویژگی‌های انقلاب همراه بودن با مردم است و این‌که مردم دلهای‌شان به هم گره می‌خورد و من امیدوارم خداوند به همه خدمتگذاران نظام وشخص رهبری توفیق بیشتری عنایت کند.

khomenirehlat02.jpg

khomenirehlat03.jpg

khomenirehlat04.jpg

ساعت 10 سخنان یادگار خمینی به پایان رسید و مجری مراسم حضور رهبر انقلاب را برای سخنرانی اعلام کرد. ایشان پس از گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله خمینی در سخنانی پنج شاخص را برای انقلابی بودن برشمردند و گفتند: من پنج شاخص انقلابی‌گری را ذکر می‌کنم که ما، هر جا هستیم باید سعی کنیم در خودمان این پنج شاخص را ایجاد و حفظ کنیم. این شاخص‌ها در همه‌ی افراد ملت ایران می‌تواند وجود داشته باشد:

۱. پایبندی به مبانی و ارزش‌های اساسی انقلاب

۲. هدف‌گیری آرمان‌های انقلاب و همت بلند برای رسیدن به آنها

۳. پایبندی به استقلال همه‌جانبه‌ی کشور

۴. عدم تبعیت از دشمن و جهاد کبیر

۵. تقوای دینی و سیاسی

رهبری در بخش دیگری از سخنانشان در حالی که عده‌ای از حاضران شعار می‌دادند، به گزارش ایسنا، مراسم بزرگداشت آیت‌الله خمینی از ساعت 9 صبح با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و حضور گسترده زائران، عزاداران و دوستداران آیت‌الله خمینی از سراسر کشور و سایر کشورهای جهان آغاز و سپس مداحی و سوگواری برای خمینی انجام شد.

هنگام سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی تولیت حرم آیت‌الله خمینی برخی از حاضران اقدام به ایجاد سر و صدا، بی‌نظمی و هیاهو کردند که یادگار خمینی بدون توجه به چنین رفتارهایی سخنان خود را با آرامش ادامه داد.

گفتند: تذکری می‌دهم که ممکن است در برخی از شعارهای‌تان تجدید نظری کنید، اتحاد دولت و ملت را بهم نزنید. ممکن است از دولتی خوشتان نیاید یا از دولت دیگری خوشتان بیاید. رقابت‌های انتخاباتی سرجای خودش است اما اتحاد باید حفظ شود.

khomenirehlat05.jpg

پس از این بیانات جمع حاضر در سخنرانی، با سردادن شعارهایی وفاداری خود را به رهبری ابراز کردند.

ساعت 11:30 سخنرانی رهبر انقلاب به پایان رسید و بخشی از جمعیت حاضر در حرم خمینی خود را برای حرکت به سوی دانشگاه تهران و برگزاری نماز جمعه آماده کردند.

حضور شخصیت‌های لشکری و کشوری در این مراسم بسیار پررنگ بود.

khomenirehlat06.jpg

از جمله تصاویری که در فضای مجازی به آن پرداخته شد، تصویر مربوط به نشستن محمود احمدی‌نژاد و علی اشراقی نوه خمینی در کنار یکدیگر در این مراسم بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016