سه شنبه 18 خرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

یقه‌درانی معاون وزیر کشاورزی در مجلس + عکس

رادیو فردا ـ خبرگزاری‌های ایران از درگیری «لفظی» و «فیزیکی» بین خلیل آقایی معاون پارلمانی وزیر جهاد کشاورزی و عزت‌الله یوسفیان نماینده آمل در مجلس، در جلسه علنی روز سه‌شنبه ۱۸ خرداد پارلمان ایران خبر دادند.

در حالی که معاون وزیر جهاد کشاورزی، نماینده آمل را به «بیان کلمات رکیک» و «پاره کردن» یقه پیراهنش متهم کرده است، این نماینده مجلس گفته که معاون وزیر خودش «یقه پیراهن خود را پاره کرده است».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در همین حال به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، پس از این درگیری «بسیاری» از نمایندگان به دور معاون پارلمانی وزیر جهاد کشاورزی جمع شدند و یکی از نمایندگان «دست خود را روی دهن وی گذاشت تا جلوی فریاد زدن وی را بگیرد».

بر اساس این گزارش، در نهایت تعدادی از نمایندگان معاون وزیر جهاد کشاورزی را به بیرون از صحن علنی مجلس بردند.

پس از این درگیری، عزت‌الله یوسفیان نماینده آمل در مجلس اعلام کرد که نمایندگان شمال نامه‌ای را به وزیر جهاد کشاورزی درباره جلوگیری از واردات غیر قانونی برنج نوشته بودند اما معاون وزیر «عصبانی شد و یقه‌اش را نیز خودش باز کرد».

با این حال به گزارش خبرگزاری ایسنا، معاون وزیر جهاد کشاورزی نماینده آمل را متهم کرد که در حین درگیری یقه او را «پاره» کرده و «کلمات زشت و رکیکی» را گفته است.

خلیل آقایی اضافه کرد: «در ادامه این مشاجره و درگیری در حالی که یقه پیراهن من توسط وی پاره شده بود و من آن را به نشانه اعتراض به او نشان دادم، برخی رسانه‌ها این گونه اعلام کردند که من یقه خود را در مجلس پاره کرده‌ام».

وی بدون اشاره به جزئیات گفت که این نماینده مجلس «خواسته غیر قانونی» داشت و «وقتی که نتوانست خواسته غیرقانونی خودش را تامین کند به مشاجره و بیان کلمات رکیک و یقه‌گیری پرداخت».

درگیری فیزیکی بین مقامات دولت و نمایندگان مجلس در دولت‌ها و مجالس گذشته نیز سابقه داشته است.

از جمله در آذر ماه سال ۹۰ در جریان بررسی استفساریه قانون هدفمندی یارانه‌ها در صحن علنی مجلس، بهروز مرادی رییس سازمان هدفمندی یارانه‌ها و حسین حسینی نماینده فریمان در مجلس، با یکدیگر درگیر شده و به صورت هم سیلی زدند.

در حین درگیری، رییس سازمان هدفمندی یارانه‌ها مجلس را «حیوان خانه» نامیده بود که این سخنان منجر به اخراج او از جلسه علنی مجلس شد.

در دوره‌های گذشته همچنین درگیری بین نمایندگان مجلس بارها به زد و خورد آنان با یکدیگر منجر شده است.

از جمله روز ۲۱ دی ۹۳ پس از تلاش برخی از نمایندگان مجلس برای قطع نطق علی مطهری نماینده تهران در مجلس درباره رفع حصر میرحسین موسوی و کروبی، بین آنان و آقای مطهری درگیری فیزیکی رخ داد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016