سه شنبه 18 خرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

سازمان گزارشگران بدون مرز همچنان نگران وضعیت محمدصدیق کبودوند و احسان مازندرانی است

خرداد ۱۳۹۵ - گزارش‌گران بدون مرز(RSF) همچنان نگران وضعیت در بازداشت محمد صدیق کبودوند و احسان مازندانی است

گزارش‌گران بدون مرز(RSF) بار دیگر نگرانی عمیق خود را از وضعیت نابسامان روزنامه‌نگاران زندانی محمد صدیق کبودوند و احسان مازندرانی اعلام می‌کند. این دو روزنامه‌نگار همچنان در اعتراض به وضعیت بازداشت و بی‌عدالتی‌هایی قضایی که قربانی آن شده‌اند در اعتصای غذا بسر می‌برند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



بنا بر گفته‌های خانواده‌های آن‌ها ، احسان مازندرانی از تاریخ ۲۸ اردی‌بهشت اعتصاب غذا کرده است، در همین تاریخ بود که همسرش از ناپدید شدن وی در زندان اوین خبر داده بود. در تاریخ ۲ خرداد در اثر ضعف ناشی از عدم تغذیه در سلول‌اش بیهوش و به بیمارستان منتقل شده است. پزشک معالج وضعیت این روزنامه‌نگار را خطرناک توصیف کرده است. بنا به گفته‌ نزدیکان‌اش، وی از سوی یکی از نگهبانان زندان نیز کتک خورده است.

محمد صدیق کبودوند، نیز پس از چندین روز اعتصاب غذا دچار عارضه قلبی شده و در تاریخ ۵ خرداد در بیمارستان بستری شد، اما پس از یک هفته دوباره به زندان اوین منتقل شده است. وضعیت سلامت این روزنامه‌نگار که همچنان به اعتصاب غذای خود ادامه‌ می‌دهد، وخیم اعلام شده است.

آزارگری مقامات قضایی ایران علیه این دو روزنامه‌نگار از حد گذشته است. گزارش‌گران بدون مرز (RSF) از مقامات مسوول ایران می‌خواهد بی درنگ سلامت محمد صدیق کبودوند و احسان مازندانی را تضمین کنند.

گزارش‌گران بدون مرز (RSF) بار دیگر به احمد شهید گزارش‌گر ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل یادآور می‌شود بنا بر مسئولیت‌اش وظیفه دارد به فوریت در این باره از مسوولان جمهوری اسلامی ایران توضیح رسمی بخواهد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016