دوشنبه 24 خرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

چگونه محمدعلی به آزادی برادرم در ایران کمک کرد

hikerst1larg1.jpgخبرنامه گویا: آلکس فتال، برادر جاشوا فتال یکی از سه آمریکای‌ای که در سال تابستان سال ۸۸ در مرز ایران و عراق بازداشت شدند، در نوشته‌ای که در وبسایت آتلانتیک منتشر کرده نقش محمد علی در آزادی برادرش را به تفصیل توضیح داده‌است.

hikerst1larg.jpg
به گفته وی، در روزهایی که برادرش و شین باور هنوز در ایران زندانی بودند و اعضای خانواده‌هایشان در آمریکا در تلاش برای اعمال فشار بر مقامات ایران بودند محمدعلی، بوکسور افسانه‌ای، در نامه‌ای به آیت‌الله خامنه‌ای خواستار آزادی آنها شده‌بود:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


"محمد نامه‌ای بسیار زیبا به رهبر ایران نوشته بود و در آن بخشودگی این دو نفر را خواسته بود. هنوز هم وقتی این نامه را می‌خوانم نفسم در سینه حبس می‌شود. علی درباره روح جوان این سه کوهنورد و تمایلشان به برقراری رابطه انسانی بین مردمی که سیاست‌ آنها را از هم جدا کرده نوشته بود. او در نامه به رهبر ایران گفته بود که خودش نیز در جوانی چنین روحی داشته‌است. محمدعلی در این نامه درباره دو سفرش به ایران که آخرین در سال ۱۳۷۲ بوده نوشته و شرایط فیزیکی‌اش را توضیح داده‌بود. محمدعلی به رهبر ایران گفته بود که درگیری‌اش با بیماری پارکینسون پیش از سفرش به ایران بوده و در آن سفر او از پارکیسنون رنج می‌برده‌. او گفته که از آن زمان حال او بدتر شده و دیگر توان سفر ندارد ولی او معتقد بود که خدا به او این توان را داده بوده که به نیازمندان در همه جای زمین کمک کند و او نیز هنوز به هر شکلی که بتواند به آنها کمک می‌کند."
Josh-Fattal-Shane-Bauer-a-007.jpg
به گفته آکلس فتال، محمدعلی همچنین در کنفرانسی که در واشنگتن با حضور چهره‌های شاخص مسلمان آمریکا شمالی برای فشار آوردن به دولت ایران تشکیل شده بود نیز، علی رغم شرایط سخت فیزیکی، شرکت کرده بود و تاثیر زیادی در آزادی این دو داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016