جمعه 28 خرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

دانشگاه سیستان‌‌ و‌‌ بلوچستان ۷ دانشجو را به دلیل رقص از تحصیل محروم کرد

Daneshjooian-sahamnews.jpg
کمیته انضباطی دانشگاه سیستان و بلوچستان هفت دانشجو را به دلیل رقص در جشنواره اقوام برای چند ترم از تحصیل محروم کرده است. این حکم پس از اعلام جرم دادستانی زاهدان علیه رئیس ‌دانشگاه صادر شده است.

کمیته انضباطی دانشگاه سیستان و بلوچستان در واکنش به انتشار ویدئویی از جشنواره اقوام در این دانشگاه که در آن شماری از دانشجویان پسر در حال رقص دیده می‌شوند، چند دانشجو را از تحصیل محروم کرده است.

بر اساس رأی بدوی این کمیته هفت دانشجو در مجموع به ۱۲ ترم محرومیت از تحصیل محکوم شده‌اند.

به گزارش دویچه‌له، سایت خبری «عصر تعادل» نوشته است که علی‌رضا بندانی، رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان، حاضر به ارائه توضیحی در این مورد نشده است، اما علی‌اوسط هاشمی استاندار سیستان‌و‌بلوچستان اعلام کرده که با هماهنگی با روابط عمومی استانداری و تعیین وقت قبلی حاضر به ارائه توضیحاتی در این زمینه است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


علی‌رضا بندانی، رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان، خود در این ماجرا «متهم» است. دادستان عمومی و انقلاب زاهدان علیه علی‌رضا بندانی اعلام جرم کرده است. دادستان زاهدان پس از انتشار ویدئویی از جشنواره اقوام در دانشگاه سیستان و بلوچستان اعلام کرده بود که در حال پیگیری این ماجراست.

جشنواره اقوام ایرانی با هدف معرفی قومیت‌های مختلف ایرانی در روزهای پایانی اردیبهشت ماه و هفته نخست خرداد ماه سال ۹۵ در محوطه پارک فردوسی و تالار حکیم ابوالقاسم فردوسی در شهر زاهدان برگزار شد.

پس از آن فیلمی از مراسم پایانی این جشنواره منتشر شد که در آن تعدادی از دانشجویان پسر را در حال اجرای رقص محلی روی سن نشان می‌داد و تعدادی از دانشجویان پسر نیز در سالن مراسم می‌رقصیدند. انتشار این فیلم انتقادهای فراوانی را به دنبال داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016