سه شنبه 1 تیر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

۲۵۲ نماینده مجلس سلب تابعیت بحرینی از شیخ عیسی قاسم را محکوم کردند


شیخ عیسی قاسم

۲۵۲ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای سلب تابعیت عالم دینی بحرینی را محکوم کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، ۲۵۲ تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، اول تیر) خانه ملت، در بیانیه‌ای سلب تابعیت از آیت الله شیخ عیسی قاسم عالم دینی بحرین را محکوم کردند.

متن کامل این بیانیه که از سوی غلامرضا کاتب عضو هیئت رئیسه مجلس قرائت شد، به شرح ذیل است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ظرف چند روز گذشته شاهد نقض آشکار دو میثاق حقوقی، سیاسی و مدنی ۱۹۶۶ سازمان ملل متحد توسط رژیم آل‌خلیفه در سلب تابعیت آیت‌الله شیخ عیسی قاسم بوده‌ایم. مطابق میثاق‌نامه سازمان ملل متحد، هیچ کشوری نمی‌تواند از شهروندان خود سلب تابعیت نماید، حتی اگر آنها مرتکب جنایت شده باشند.

سکوت مرگبار در مقابل نقض آشکار قوانین بین‌المللی توسط رژیم ارتجاعی حاکم بر بحرین چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ آیا حاکمان بر این کشور اسلامی عواقب خطرناک و غیرقابل پیش‌بینی این اقدام نابخردانه فکر کرده‌اند؟

مجامع بین‌المللی که بارها نتایج این قبیل فشارها را در رادیکالی‌شدن ارتباط ملت با دولت‌ها دیده‌اند، چرا سکوت کرده‌اند؟ آیا رژیم آل‌خلیفه از نیروی عظیم مردمی بحرین که پایبند به دین و اخلاق هستند، بی‌خبر هستند؟

انتظار داریم در مقابل این اقدام خلاف قوانین بین‌المللی و غیرعاقلانه آل‌خلیفه نهادهای بین‌المللی عکس‌العمل متناسب نشان دهند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016