پنجشنبه 3 تیر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
3 تیر» هدیه قاسم سلیمانی به سعودی‌ها
2 تیر» این آقا چکاره است؟
پرخواننده ترین ها

اختلافات وزارت امور خارجه ایران و قاسم سلیمانی

پس از انتقاد معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری ایران، مشاور فرهنگی حسن روحانی هم به بیانیه قاسم سلیمانی درباره بحرین اعتراض کرد و آن را "اولین چالش جدی" معاون جدید وزیر امور خارجه ایران نامید. این واکنش مشاور رئیس جمهوری ایران با واکنش رسانه‌های اصولگرا مواجه شده است.

0y4cw0w981.jpg

حسام‌الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس جمهوری ایران روز ۳۰ خرداد در توییتر خود نوشت که دو بیانیه "اولین چالش جدی" حسین جابری انصاری، معاون جدید عربی و آفریقای وزارت امور خارجه ایران خواهد بود؛ اولی بیانیه "سلب تابعیت" که از سوی وزارت امور خارجه ایران صادر شده و دیگری بیانیه "سلب مشروعیت" که رسانه‌های ایران به نقل از سرلشکر قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس منتشر کرده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقای آشنا یک بار دیگر هم از ورود فرمانده سپاه قدس به حوزه سیاست انتقاد کرده بود و نوشته بود: "نگذاریم او را چون محسن[رضایی] و باقر[قالیباف] به کارزار کلید و گازانبر بکشانند."

پیش از این هم حمید ابوطالبی، معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری ایران چاره را در رجوع به توییتر دیده بود و نوشته بود که بحرین یک "دام" برای ایران است که به "خشونت و تخریب روابط در منطقه" تحریک شود.

به نظر می‌رسد این اظهارنظرها تاییدی بر وجود اختلاف جدی بین وزارت امور خارجه جواد ظریف با سیاست‌های منطقه‌ای قاسم سلیمانی باشد.

روز ۳۰ خرداد حسین امیر عبداللهیان که چهره‌ای نزدیک به سپاه قدس و آقای سلیمانی شناخته می‌شد از معاونت عربی و آفریقای جنوبی وزارت امور خارجه ایران کنار رفت و جای خود را به حسین جابری انصاری داد. بیانیه شدید اللحن قاسم سلیمانی در همین روز منتشر شده است.

این بیانیه کم سابقه مورد استقبال طیف اصولگرا و فرماندهان نظامی نیز قرار گرفته و از جمله سرتیپ یدالله جوانی، مشاور عالی رهبر جمهوری اسلامی در سپاه پاسداران با تجلیل از این بیانیه آن را یک "هشدار" دانست.

خبرگزاری مهر وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی هم در مطلبی به حسام‌الدین آشنا اعتراض کرد و نوشت که او " شمشیر خود را برای "سردار" از رو بسته و با رقیب تراشی برای رئیس جمهور در انتخابات ریاست جمهوری به دنبال حمله گازانبری به "حاج قاسم" است."

نویسنده مطلب خبرگزاری مهر با اشاره به مناظره معروف حسن روحانی و محمد باقر قالیباف در ایام تبلیغات انتخاباتی ریاست جمهوری که روحانی گفته بود: "من حقوقدانم، سرهنگ نیستم" به مشاور روحانی توصیه کرده در کار "سرهنگ‌ها" دخالت نکند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016