پنجشنبه 3 تیر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

ممانعت دادستانی از حضور محمد خاتمی در همایش "اخلاق و نیایش عصر"


محمد خاتمی

کلمه – گروه خبر: برای دومین بار طی چند ماه گذشته دادستانی در یک اقدام غیرقانونی مانع از حضور سیدمحمد خاتمی در یک مراسم عمومی شد.

این اتفاق درحالی رخ داد که وزارت کشور و ارشاد اعلام کرده‌اند کسی در کشور ممنوعیت از سخنرانی و صحبت ندارد.

به گزارش کلمه، ممنوع التصویری سیدمحمد خاتمی از سال گذشته توسط محسنی اژه ای مطرح شد. وی ادعا کرد این ممنوع التصویری از سوی شورای عالی امنیت ملی ابلاغ شده است. وقتی شورای عالی امنیت ملی این ادعا را رد کرد، سخنگوی قوه قضاییه بار دیگر تاکید کرد که رییس جمهوری اسبق ممنوع التصویر است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اقدامات غیرقانونی برای ممنوع التصویری و عدم اجازه سخنرانی به برخی از شخصیت ها در کشورمان امر تازه ای نیست. اما مساله عجیب دامنه محدودیت‌ها برای کسی است که هشت سال رییس جمهور کشور بوده است.

بر اساس گزارش های منتشر شده قرار بود همایش اخلاق و نیایش روز گذشته با سخنرانی رییس جمهوری اسبق کشورمان برگزار شود، اما باز هم دادستانی در یک اقدام غیرقانونی مانع از حضور وی در این مراسم شد.

سخنران اصلی این همایش نیز بر اساس برنامه از پیش اعلام شده، سیدمحمد خاتمی بود و قرار بود جوایز هفتمین دوره جایزه اخلاق و نیایش در آیینه هنر و پژوهش با حضور و امضای رییس دولت اصلاحات به هنرمندان و فرهنگیان برگزیده اهدا شود.

کانال تلگرامی «دیده بان رسانه ای دولت» خبر داد که به گفته مجری برنامه به دلیل بروز مشکلی وی نتوانسته در این مراسم حضور یابد!

وی اشاره ای به مشکل ایجاد شده نداشته است. اما پیش از این نیز سیدمحمد خاتمی برای حضور در مراسم ساده ازدواج دختر میرحسین موسوی در هتل لاله، اجازه حضور نیافت. محافظان سیدمحمد خاتمی با حضور در سالن مراسم زمینه‌ حضور وی را فراهم آورده بودند که پس از آن با حکم دادستانی و اندک درگیری وی نتوانست در برنامه شرکت کند.

روز گذشته رخشان بنی اعتماد، کارگردان سینما و یکی از برگزیدگان همایش اخلاق و نیایش هنگام دریافت جایزه هفتمین دوره اخلاق با اشاره به ممانعت از حضور سیدمحمد خاتمی در این مراسم گفت: دریافت این جایزه از جناب دولت آبادی افتخار است اما امیدوارم سعه صدر و اخلاقمان به جایی برسد که از حضور سید بزرگوار در جمع هنرمندان و اهالی فرهنگ آن هم چنین جمعی ممانعت نشود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016