جمعه 4 تیر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

بنیادها و نهادهای انقلاب ۶۸ درصد مالیات مصوب را ندادند

313784.jpg
ساعت ۲۴- مالیات به مثابه ركن اساسی درآمدهای دولت‌ها در جامعه‌های مدرن به حساب می‌آید و اساس ارزشیابی سازگاری و موافقت سازمان‌ها و نهادها و مردم با دولت‌ها نیز به حساب می‌آید. نهادها و شركت‌ها و سازمان‌هایی كه مالیات به میزان مصوب را می‌دهند با دولت‌های مستقر سازگارترند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دولت‌های ایران به دلیل درآمدهای سرشار از نفت هرگز در اخذ مالیات همانند سال‌های اخیر جدی نبوده‌اند، اما با هر جدیت دولت، اخذ مالیات از برخی مجموعه‌ها به دشواری انجام می‌شود. در حالی كه دولت برای سال ۱۳۹۴ پیش‌بینی كرده بود كه ۷۵ میلیارد تومان از «نهادها و بنیادهای انقلاب اسلامی» مالیات اخذ كند، اما در عمل فقط ۲۴ میلیارد تومان مالیات از «نهادها و بنیادهای انقلاب اسلامی» دریافت شد كه ۱۴ میلیارد تومان كمتر از سال ۱۳۹۳ و ۲ میلیارد تومان كمتر از سال ۱۳۹۲ است.

به گزارش ساعت ۲۴، مالیات اخذ شده نهادها و بنیادهای انقلاب اسلامی فقط ۳۲ درصد مالیات مصوب است و ۳۷ درصد كمتر از سال ۱۳۹۳ است. این در حالی است كه مالیات بر حقوق كاركنان دولت در سال ۱۳۹۴ نسبت به سال پیش از آن ۴۵ درصد افزایش نشان می‌دهد. كاركنان دولت پارسال رقمی معادل ۴۲۰۷ میلیارد تومان به دولت مالیات دادند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016