جمعه 4 تیر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

چرا دولت ایرات یک شهروند کانادا را گروگان گرفته‌است؟

iran-canada09nw1.JPG
خبرنامه گویا: هما همودفر، استاد دانشگاه ایرانی-کانادایی ۶۵ ساله، الان باید به جای زندان اوین در خانه‌اش در مونترال می‌بود. او از زمان بازداشتش توسط سپاه پاسداران درروز ۱۷ خرداد، نتوانسته با اعضای خانواده و یا وکیلش تماس بگیرد. هیچ اتهام رسمی‌ای در مورد وی اعلام نشده‌است.

حکومت کانادا هیچ رابطه رسمی‌ای با دولت ایران ندارد. مقامات می‌گویند هیچ اطلاعی از علت بازداشت خانم هودفر ندارند و نگران وضعیت سلامت او هستند. خانم هودفر از از نوعی اختلال عصبی رنج می‌برد و بعید به نظر می‌رسد که به درمان لازم در زندان دسترسی داشته‌باشد.

چنین نمایشی تحت هیچ شرایطی قابل پذیرش نیست. اما روشن شدن اینکه وی برای معاوضه با یک ایرانی-کانادایی دیگر که در تورنتو زندگی می‌کند بازداشت شده‌است، مسئله را غیر قابل پذیرش‌تر می‌کند. ایران مدتی است که خواستار تحویل داده شدن محمودرضا خاوری است، رئیس سابق بانک ملی ایران که پس از افشای پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی در سال ۹۰ به کانادا گریخت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری ایران پس از بازداشت هما هودفر، در اظهاراتی به ارتباط این پرونده با پرونده محمودرضا خاوری اشاره کرد. خانم هودفر در واقع یک گروگان است. بازداشت کردن یک زن بیگناه و نگه داشتنش در یک زندان مخوف و مذاکره برای معاوضه او کاریست که گنگسترها و تروریست‌ها می‌کنند، نه دولت‌ها.

سپاه پاسداران که وظیفه اصلی‌اش سرکوب اعتراضات است،‌ در گفتگو با رسانه‌های ایران گفته اتهام خانم هودفر تحریک به انقلاب فمنیستی است. این اتهامی به وضوح دروغین است که بیشتر شبیه به طنز است. خانم هودفر برای ملاقات با خانواده‌اش به ایران رفته بود. او سابقه‌ای طولانی در فعالیت‌های علمی و دانشگاهی دارد و هیچگاه درگیر سیاست نشده‌است.

هما هودفر شهروندی کانادایی‌است که گروگان گرفته شده‌است. اتاوا باید به این اقدام پاسخ دهد. کانادا در ماو فوریه تحریم‌هایش علیه ایران را -به عنوان بخشی از تلاشی بین المللی برای باز گرداندن ایران به جامعه بین الملل، لغو کرد. دولت کانادا نباید از به کار بردن هیچ روشی برای آزاد کردن وی خودداری کند.

منبع: The Global and Mail


یک آمریکایی سوری تبار شهردار شهر پراسپکت پارک در ایالت نیوجرسی


هالک ایرانی از بوشهر جهانی شد؛ او را عصبانی نکنید


ثروتمندترین کشورهای جهان کدامند؟


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016