شنبه 5 تیر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

مدیرعامل بانک رفاه: برکنار نشده‌ام و فرار نکرده‌ام

bankrefahhanoozhastam.JPG
فرارو - مدیر عامل بانک رفاه خبرهای منتشر شده درباره برکناری و خروجش از کشور را نادرست خواند و گفت که برکنار نشده و در دفتر کارش حضور دارد.

دو روز پیش خبر گزاری کار به نقل از یک یک مقام مسئول در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برکناری مدیرعامل بانک رفاه توسط وزیر خبر داد.

این مقام مسئول با اشاره به انتشار فیش حقوقی علی صدقی مدیرعامل بانک رفاه در فضای مجازی و مسترد شدن۲۴۰ میلیون تومان از حقوق و مزایای وی گفت: «با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار شب گذشته هیات دولت مبنی بر پیگیری و برخورد با مدیرانی که حقوق‌های نجومی دریافت می‌کردند، مدیرعامل بانک رفاه را برکنار شد.»

همچنین روز گذشته برخی شایعاتی درباره خروج صدقی از کشور منتشر شد.

اما امروز علی صدقی همه این اخبار و شایعات را تکذیب کرد. او حتی صحت فیش 240 میلیون تومانی را نیز زیر سوال برد. او گفت: در دفتر کارم در بانک نشسته ام؛ پنجشنبه ها ادارات ستادی بانک تعطیل است و من نیز تلفن همراه خود را خاموش کرده بودم.

گزیده سخنان علی صدقی را در ادامه می‌خوانید:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بانک رفاه یک بانک خصوصی و مشمول قوانین مربوط به موسسه های خصوصی است؛ از این رو هر نوع تصمیم گیری درباره پرداخت حقوق و مزایای مدیرعامل و هیات مدیره آن از طریق مجمع عمومی صورت می گیرد.

من همه مسایل را به صورت مکتوب به مقام های قانونی کشور ارسال کرده ام و هیچ شبهه ای در این زمینه وجود ندارد.

امور مالی بانک همان روند مدیران پیشین را در مورد مدیرعامل و هیات مدیره جدید بانک اعمال کرده است که همه اسناد آن در مجمع عمومی بانک که در اسفند 94 تشکیل شد، مورد بررسی قرار گرفت.

از آنجا که هنوز این اسناد تعیین تکلیف نشده بود، حق برداشت حقوق از حساب را نداشته ام؛ بنابراین هیچ حقوقی در مدتی که در بانک رفاه مسئولیت گرفته ام، دریافت نکرده ام.

مجمع عمومی بانک هنوز صورت های مالی و حساب های مربوط به سال گذشته را نهایی نکرده است که بخواهد پرداختی صورت گیرد.

تصویری که به عنوان فیش حقوقی من منتشر شده، یک صورت حساب بوده است و برخی به عمد و با نیت سوءاستفاده، به نام فیش حقوق آن را منتشر کردند.

قصد این افراد از انتشار یک صورت حساب به جای فیش حقوقی کاملا معلوم است زیرا قالب فیش های حقوقی بانک یک فرمت مشخص است نه اینکه گردش کار بستانکاری یک حساب را در یک بازه زمانی 10 ، 11 ماهه به نام فیش حقوق منتشر کنند.

بهتر بود پیش از انتشار آن، خبرنگاران با حراست و یا مسئولان بانک تماس می گرفتند و صحت و سقم آن را جویا می شدند.

پرداخت حقوق 200 میلیون تومانی اصلا در هیچ بانکی سابقه نداشته است.

از کسانی که این گردش حساب را به نام فیش حقوق منتشر کردند در دادسرای جرایم رایانه ای شکایت کرده ایم و حق شکایت از کسانی که به دروغ اخبار آن را منتشر، اذهان عمومی را تشویش و مردم را به مسئولان نظام بدبین کردند، محفوظ می دانیم.

طبق قانون، افشای اسناد شغلی افراد جرم است و از این رو باید مورد پیگیری قضایی قرار گیرد و با مسببان آن برخورد شود.

اینکه روز پنجشنبه که ادارات ستادی بانک تعطیل و ممکن است من به مسافرت رفته و تلفن همراهم را خاموش کرده باشم، به دروغ بگویند که فرار کرده است، چه مبنا و توجیهی دارد.

برای چه و به چه دلیل باید فرار کنم؟ مگر جرمی مرتکب شده ام؟ اینگونه اخبار دروغ منتشر کردن خلاف تقوا و انصاف است و در هیچ مکتبی وجود ندارد.

باید با کسانی که مردم را با اخبار دروغ تحریک کردند و مردم را به آه و ناله و افکار غلط انداختند و آنها را به مسئولان نظام بدبین کردند برخورد کرد.

صدقی درباره انتشار برخی اخبار تایید نشده مبنی بر برکناری وی توسط علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اظهار داشت: آقای وزیر در راس هیات امنای سازمان تامین اجتماعی قرار دارد اما اینکه بتواند مدیرعامل بانک را عزل کند، چنین نیست.

درباره عزل مدیرعامل بانک باید مجمع عمومی تصمیم بگیرد ضمن آنکه درباره تصمیم آقای ربیعی اطلاعی ندارم.

مدیرعامل و هیات مدیره هیچ نقشی در تعیین حقوق ندارند و این مجمع عمومی است که درباره آن باید تصمیم بگیرد.

از سال گذشته که به بانک رفاه آمدم، هیچ شرط و شروطی برای حضور در بانک نگذاشتم و خود بانک طبق روال گذشته تصمیماتش را برای تعیین حقوق و مزایای مدیرعامل عملی کرد.

مدیرعامل بانک رفاه همچنین درباره اخبار منتشر شده مبنی بر همکاری اش با حسین فریدون در یک صرافی و دستمایه قراردادن آن برای نقد دولت و رییس جمهوری توضیح داد: این صرافی چند سال پیش(اواخر سال 1390) ایجاد و سپس بسته شد زیرا توان و سرمایه بالا را نداشت اما امروز عده ای که می خواهند با دولت برخورد کنند، آن را بهانه قرار داده اند.

آن صرافی در زمان فعالیتش نه ارز از بانک مرکزی می گرفت و نه فعالیت اقتصادی سنگینی انجام داد و در نهایت بعد از حدود دو سال فعالیت بسته شد.

برای آمدنم به بانک رفاه، نه آقای فریدون با من ملاقات داشت و نه از وی کسب تکلیف کرده ام و نه حتی در طول یکسالی که در این بانک هستم خواسته ای از من داشته است؛ همه این ها با نیت برخورد با دولت و رییس جمهوری برنامه ریزی می شود و امروز کسانی که با دولت مخالفت می کنند، به دروغ متوسط شده اند.


یک آمریکایی سوری تبار شهردار شهر پراسپکت پارک در ایالت نیوجرسی


هالک ایرانی از بوشهر جهانی شد؛ او را عصبانی نکنید


ثروتمندترین کشورهای جهان کدامند؟


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016