پنجشنبه 10 تیر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

برای ورود به آمریکا "شاید" از شما لیست حسابتان در شبکه اجتماعی پرسیده شود

1EBA614D-9B1A.jpg
صدای آمریکا - در راستای تلاش برای مقابله با تروریسم، دولت فدرال ایالات متحده اخیرا پیشنهاد داده بندی در فرم تقاضای ورود به آمریکا اضافه شود که در آن از مسافران خواسته می شود "بطور داوطلبانه" لیست حساب های خود در شبکه های اجتماعی را اعلام کنند.

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، افرادی که با استفاده از برنامه موسوم به "ویزا ویور" قصد سفر به آمریکا دارند، تا کنون نیازی به ارائه لیست حساب های شان در شبکه های اجتماعی نداشته اند. قرار نیست از مسافران درباره رمز ورود حساب های شان پرسیده شود.

برنامه "ویزا ویور" شامل شهروندان کشورهایی می شود که طبق توافق با دولت آمریکا، برای سفر به ایالات متحده و اقامت تا حداکثر ۹۰ روز در این کشور، نیاز به اخذ روادید ورود ندارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اداره گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده، وابسته به وزارت امنیت داخلی – که هفته گذشته این پیشنهاد را به ثبت رساند، معتقد است دریافت اطلاعات مربوط به حساب های شبکه های اجتماعی مسافران ورودی به آمریکا، در تحقیقات آنها در زمینه مبارزه با تروریسم کمک کننده خواهد بود.

این پیشنهاد حدود یک سال پس از آن مطرح می شود که کنگره آمریکا اصلاحاتی را در برنامه موسوم به قانون "ویزا ویور" به تصویب رساند. مصوبه ای که محدودیت هایی برای سفر بدون روادید برخی شهروندان ۳۸ کشور طرف توافق با آمریکا اعمال کرد.

این اقدام کنگره در پی حملات تروریستی نوامبر گذشته در پاریس، پایتخت فرانسه، صورت گرفت؛ حادثه ای که نگرانی درباره ورود برخی از دارندگان گذرنامه های اروپایی – که احتمالا با گروه های تروریستی ارتباط دارند – به آمریکا را افزایش داد.


زمان درباره اوباما قضاوت خواهد کرد


قیمت دلار در ایران باید گرانتر شود


برای ورود به آمریکا شاید از شما لیست حسابتان در شبکه اجتماعی پرسیده شود


لغو مراسم فشن شوی برندِ آمریکایی لیوایز از سوی پلیس امنیت


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016