دوشنبه 14 تیر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

وقوع چند بمب گذار انتحاری در عربستان سعودی

وقوع چند انفجار در عربستان سعودی؛ حملات انتحاری به مسجد نبی و مسجد شیعیان شهر قطیف
ف

صدای آمریکا - رسانه ها از وقوع چند انفجار در عربستان سعودی در روز دو شنبه خبر داده اند.

تلویزیون العربیه گزارش داده است که یک بمب گذار انتحاری خود را در نزدیک مسجد النبی در شهر مدینه منفجر کرده است. الجزیره می گوید که بمب گذار خود را نزدیک مقر نیروهای حراست از مسجد مدینه منفجر کرد.

تصاویر ویدیویی که در شبکه های اجتماعی منتشر شده، نشان می دهد دود غلیظی از یک پارکینگ در نزدیکی مسجد در مدنیه به هوا می رود. همچنین اجسادی در این تصاویر دیده می شود.

شبکه های خبری همچنین گزارش داده اند در همین روز، در نزدیکی یک مسجد شیعیان نشین شهر قطیف در شرق عربستان سعودی، انفجار هایی رخ داده است.

شبکه الجزیره به نقل از ساکنان قطیف می گوید که صدای دو انفجار نزدیک مسجد شهر قطیف شنیده شده است. گزارشی از مجروحیت در قطیف منتشر نشده است. دست کم یکی از انفجارها انتحاری بوده و شاهدان بدن تکه تکه شده فرد مهاجم را دیده اند.

یک شاهد نیز به خبرگزاری رویترز گفته است که ابتدا یک انفجار یک خودروی پارک شده نزیک مسجد شیعیان را نابود کرد و پس از آن پیش از ساعت ۷ شب به وقت محلی، یک انفجار دیگر روی داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پیشتر وزارت کشور عربستان سعودی نیز گفته بود یک مهاجم انتحاری روز دوشنبه خود را در نزدیکی ساختمان کنسولگری آمریکا در شهر جده منفجر کرد.

این وزارتخانه می گوید که پیش از انفجار، محافظان امنیتی که به فرد مهاجم مشکوک بودند به او نزدیک شدند و او نیز بلافاصله خود را منفجر کرد و کشته شد.


جشن "آب ریزان" ایران باستان در ارمنستان و مناطق ارمنی نشین تهران


محمد بن سلمان در رویای تبدیل عربستان به دبی


رهبر حزب کارگر بریتانیا ۲۰ هزار پوند از پرس تی وی دریافت کرده


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016