جمعه 25 تیر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

احمد علم‌الهدی: دولت به بی‌بند و باری‌های حاشیه کنسرت‌ هم مجوز می‌دهد؟

7CABB1BD-5B9C-4531-8FB9-C1796F749154_cx0_cy3_cw0_w987_r1_s_r1.jpg
احمد علم‌الهدی در نماز جمعه مشهد با انتقاد از مصوبه دولت در مورد دخالت نکردن نیروی انتظامی در صدور، تایید یا لغو مجوز کنسرت‌ها، گفته است که وقتی نیروی انتظامی می‌بیند برنامه‌ای قرار است اجرا شود و در حاشیه آن فحشا ایجاد می‌شود، چطور می‌تواند مداخله نکند؟

امام جمعه مشهد همچنین با تعریف از قوه قضاییه گفته است که «خوشبختانه قوه قضاییه قاطعی داریم و دادستان‌های جوانمرد ما در تمام نقاط کشور اجازه نمی‌دهند جمهوری اسلامی ایران کانون توسعه فساد و فحشا شود.»

به گزارش خبرگزاری تسنیم، این روحانی منصوب رهبر جمهوری اسلامی که از مخالفان سرسخت برگزاری کنسرت به‌خصوص در شهر مشهد است، در صحبت‌های خود پرسیده که آیا دولت به بی‌بندوباری‌های حاشیه کنسرت هم مجوز می‌دهد: «این چه مصوبه‌ای است که دولت گذاشته مبنی بر اینکه نیروی انتظامی در مساله کنسرت‌های مجوزدار دخالت نکند؟»

علم‌الهدی از قول علی خامنه‌ای گفته است که نیروی انتظامی محور اقتدار جمهوری اسلامی است و مگر می‌شود این محور اقتدار برابر فساد و فسق و فجور بی‌تفاوت باشد و دخالت نکند: «می‌گویند نیروی انتظامی دخالت نکند. نیروی انتظامی معاونت امنیت اخلاقی دارد که قرار است امنیت اخلاق و عفت را در حاشیه یک برنامه تامین کند و از آن برنامه جلوگیری کند.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نوزدهم تیر ماه امسال بود که دفتر موسیقی وزارت ارشاد اعلام کرد با اداره اماکن نیروی انتظامی درباره برگزاری کنسرت‌ها به توافق رسیده و از این پس نیروی انتظامی فقط درباره مسائل انتظامی و ترافیکی کنسرت‌ها اظهارنظر خواهد کرد.

گفته شد که این توافق پس از مدت‌ها گفت‌وگو میان وزارت ارشاد و نیروی انتظامی و با اصلاح ماده ۲۰ اداره اماکن نیروی انتظامی انجام شده است:‌

نیروی انتظامی اما در روزهای گذشته اعلام کرده که اصلاح ماده ۲۰ و مصوبه تازه به این نیرو ابلاغ نشده است.

از سوی دیگر، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اواخر اردیبهشت ماه و به دنبال لغو کنسرت‌های موسیقی از سوی دادستان‌های استان خراسان رضوی، نامه‌ای به صادق آملی لاریجانی، رییس قوه قضاییه نوشته بود.

او درباره پاسخ نامه خود گفته بود که آن‌ها گفتند به دادستان مشهد و دادستان‌های استان ابلاغ کرده‌اند که به نوعی همراهی کنند.

احمد علم‌الهدی اما در نماز جمعه ۲۵ تیر ماه مشهد، خطاب به یکی از وزیران کابینه حسن روحانی که از او نام نبرده اما احتمالا فرد مورد نظرش علی جنتی‌ست، گفته است: «آقای وزیر شما با یک خودکار ۱۰ تومانی وزیر نشدید بلکه با خون هزاران شهید وزیر شده‌اید. آیا وزیر شده‌ای تا این را تصویب کنی؟»

با وجود این صحبت‌ها، نماینده علی خامنه‌ای در استان خراسان‌ رضوی گفته است که دولت‌ستیز نیست و دولت وزرایی دارد که ولایت‌مدار هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016