چهارشنبه 30 تیر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
20 بهمن» ماجرای تیراندازی شبانه در آبادان
پرخواننده ترین ها

کشف یک گور دسته جمعی در نزدیکی آبادان

بی بی سی - سانه های ایران از "کشف یک گور دسته جمعی" در ۲۰ کیلومتری آبادان در جنوب ایران خبر داده و گفته‌اند تاکنون استخوان هایی که متعلق به جسد یک مرد، یک زن و یک دختربچه است، بیرون کشیده شده است.

160720102154.jpg

خبرگزاری ایسنا زمان کشف این گور دسته جمعی را دیروز (۲۹ تیر، ۱۹ ژوئیه) عنوان کرده است.

وب سایت خبری رکنا که برای اولین بار گزارشی از این کشف این گور دسته جمعی منتشر کرده، خبر داده است که ماموران اداره برق آبادان زمانی که مشغول حفاری زمین با بیل مکانیکی در بیابان های اطراف آبادان بودند به چند استخوان برخورد کردند و موضوع را به پلیس اطلاع دادند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اساس این گزارش، ماموران پلیس با حضور در محل به جز استخوان هایی که تصور می‌شود متعلق به افراد یک خانواده است، مقدار زیادی لباس، پتو و ظروف چینی و ملامین هم در این گور کشف کرده اند که احتمال وجود اجساد بیشتر را تقویت می کند.

ارتش عراق در اوایل جنگ ۸ ساله با ورود به خاک ایران با هدف اشغال آبادان دست به محاصره این شهر زد که در حدود یک سال طول کشید. نیروهای عراقی با قطع جاده ارتباطی آبادان به اهواز، شهروندانی را که در حال خارج شدن از آبادان بودند، به اسارت می‌گرفتند.

رسانه های ایرانی درباره استخوان های یافت شده در این گور دسته جمعی می گویند به نظر می‌رسد زمانی که مردم قصد خروج از شهر آبادان را داشته‌اند، احتمالا توسط نیروهای عراقی کشته شده و در همان جا با لباس دفن شده‌اند.

نیروهای ایرانی در مهر سال ۱۳۶۰ (یک سال پس از شروع جنگ و حصر آبادان) طی عملیات ثامن الائمه، موفق به بازپس گیری بیش از ۱۵۰ کیلومتر مربع از خاک ایران و شکستن حصر آبادان شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016