پنجشنبه 31 تیر 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

راه اندازی کانال تلگرام "دفاعیات احمدی نژاد"

روزنامه اعتماد - فصل انتخابات که نزدیک می‌شود تحرکات در میان گروه‌ها و جناح‌های سیاسی هم بالا می‌گیرد. رسانه‌ها خط مقدم هستند.

این روزها هواداران محمود احمدی‌نژاد بیش از گذشته مشغول دفاع از رییس دولتی هستند كه متهم است در دورانی كه پاستور خانه‌اش شده بود سوء‌مدیریت‌ها، تخلفات و فسادهای مالی اطرافیانش هزینه‌های زیادی را بر كشور وارد كرده است.

هواداران رییس دولت سابق این روزها تغییر جهت داده‌اند، اگر در سه سال گذشته بر ریل حمله به دولت و اصلاح‌طلبان حركت می‌كردند حالا اما بسان سوزن بانی كه ریل را تغییر می‌دهد بر قطار دفاع سوار شده‌اند و جهت حركت خود را كمی تغییر داده‌اند، قطاری كه این روزها در فضای مجازی حركت می‌كند. اگرچه احمدی‌نژاد در چند ماه گذشته شهرستان‌های كوچك را هدف سخنرانی‌هایش قرار داده بود تا شاید عدم استقبالش در پایتخت را به دست فراموشی بسپارد اما حضور منتقدان پلاكارد به دست وی در سخنرانی‌هایش سبب شده تا هوادارانش این روزها به فكر تهیه دفاعیاتی باشند تا بلكه موج انتقادها از وی را كم كنند؛ دفاعیاتی به روش خودشان و در فضای مجازی و شبكه‌های اجتماعی همچون تلگرام.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این روزها كانالی تلگرامی به نام «دفاعیات دكتر احمدی‌نژاد» فعالیت‌های گسترده‌ای را در این شبكه اجتماعی آغاز كرده است. رصد اجمالی این كانال نشانگر این است كه گردانندگان آن بیش از هر گروهی اصولگرایان منتقد را نشانه گرفته‌اند و به دنبال رفع اتهام از انتقادهایی هستند كه اصولگرایان منتقد احمدی‌نژاد به او وارد می‌دانند. انتقادهایی كه به گفته خودشان ولایت مداری احمدی‌نژاد را زیر سوال می‌برد. از ماجرای اسفندیار رحیم مشایی كه نهایتا با نامه رهبر انقلاب از معاون اولی كنار گذاشته شد تا ١١ روز خانه‌نشینی احمدی‌نژاد. این كانال تلگرامی مطالبی را منتشر كرده كه سرسختانه از رحیم مشایی دفاع می‌كند.

یكی از این مطالب متنی است با عنوان «مهندس مظلوم» كه در آن حسین شریعتمداری مدیر مسوول روزنامه كیهان را متهم به فضا‌سازی علیه رحیم مشایی كرده است و آیت‌الله هاشمی را به عنوان كسی كه نخستین بار نام جریان انحرافی را برای مشایی و نزدیكانش به كار برده است، معرفی می‌كند. این در حالی است كه كلید واژه جریان انحرافی نخستین‌بار از دل كسانی بیرون آمد كه روزی مدافعان سرسخت احمدی‌نژاد بودند كه در دولت دوم او و پس از انتخابات سال ٨٨ و به ویژه پس از ١١ روز خانه‌نشینی او در سال ٩٠ كاسه صبرشان لبریز شد و آرزو می‌كردند كه بتوانند او را از كارنامه اصولگرایی پاك كنند. ١١ روز خانه‌نشینی آخرین میخ بر تابوت حمایت اصولگرایان از احمدی‌نژاد بود. «كانال دفاعیات دكتر احمدی‌نژاد» اما با انتشار چند مطلب به‌طور كلی خانه‌نشینی احمدی‌نژاد را از بیخ و بن رد كرده و آن را «دروغ بزرگ» نامیده است.

نزدیك شدن به فصل انتخابات هواداران و نزدیكان احمدی‌نژاد را بیش از گذشته با فضای مجازی كوچانده است؛ فضایی كه در آن سرعت انتشار اخبار بالاست و انتشار هر گونه ادعا و اتهام هم به سختی مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016