شنبه 2 مرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

یك حامی جدی توافق ایران به عنوان "یار انتخاباتی" هیلاري كلینتون انتخاب شد

A3E7FD7.jpg
هیلاری كلینتون نامزد احتمالا قطعی دموكرات ها برای انتخابات ریاست جمهوری آبان ماه، "تیم كین"، سناتور ایالت ویرجینیا را كه از حامیان توافق هسته ای ایران و جامعه جهانی است، به عنوان "یار انتخاباتی" خود برگزید.

خانم کلینتون در روی توئیتر خود این خبر را اعلام کرد.

این انتخاب،دو روز پیش برگزاری كنوانسیون ملی دموكراتها در فیلادفیا صورت گرفته است.

یار انتخاباتی یا رانینگ میت از سوی نامزدهای دو حزب انتخاب می شوند تا در صورت پیروزی نامزد انتخابات، به عنوان معاون رئیس جمهوری منصوب شود.

در صورتی كه رئیس جمهوری كشته یا از كار بركنار شود، معاون او تا پایان دوره رئیس جمهور خواهد ماند؛ اتفاقی كه بعد ترور كندی و كناره گیری نیكسون روی داد.

تیم كین كیست؟

گزینه پیشنهادی كلینتون برای معاونی او، تیم كین سناتور فعلی ایالت ویرجینیاست كه چهره خوشنام به حساب می اید و سوابق طولانی در خدمات عمومی دارد.

آقای كین از سال ٢٠١٣ سناتور این ایالت است. او در سنای آمریكا از موافقان توافق هسته ای بود.

در حالی اقای كین برای معاونی كلینتون انتخاب شده كه یكبار هشت سال پیش هم برای چنین موقعیتی گمانه زنی هایی درباره او شده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در سال ٢٠٠٧ زمانی كه سناتور اوباما اعلام نامزدی كرد، تیم كین اولین سیاستمدار سرشناسی بود كه در بیرون از ایالت ایلینوی، از نامزدی اوباما حمایت كرد. بعد موفقیت اوباما در شكست رقیب خود هیلاری كلینتون، مجله نیویوركر، از كین به عنوان یكی از گزینه های اصلی معاونی اوباما نام برد اما اوباما كه با انتقاداتی از جمله كم تجربگی روبرو بود، جو بایدن را برگزید كه سابقه سه دهه حضور در كنگره آمریكا را داشت.

بعد از این بود كه تیم كین به درخواست باراك اوباما رئیس كمیته ملی حزب دموكرات در سالهای ٢٠٠٩ تا ٢٠١١ شد.

این چهره سیاسی پیش از این در سالهای ٢٠٠٦ تا ٢٠١٠ فرماندار ایالت ویرجینیا بود.

اقای كین پیش از رسیدن به فرمانداری سابقه شهرداری و ... فرماندار ایالت را داشت.

كین كه سابقه ١٧ سال كار وكالت در ریچموند پایتخت ایالت ویرجینیا را داشت، در چهل سالگی شهردار ریچموند شد و در سال ٢٠٠٢ تا ٢٠٠٥ برای معاون فرماندار ایالت ویرجینیا از سوی مردم انتخاب شد.

انتخاب كین كه سابقه خوبی در ایالت ویرجینیا دارد، می تواند به پیروزی نهایی كلینتون در رقابت با ترامپ كمك كند. ایالت ویرجینیا از جمله ایالتهایی است كه بطور قطعی حامی جمهوریخواهان و دموكرات ها نیست و از آنها به عنوان ایالت های مردد نام می برند. معمولا نامزدی پیروز انتخابات ریاست جمهوری آمریكا می شود كه علاوه بر ایالت های سنتی متعلق به خود، بتواند رای ایالت های ویرجینیا، آیوا، میشیگان و فلوریدا را كسب كند.

حامی توافق ایران

بعد از توافق هسته ای در تیر سال گذشته، كنگره آمریكا رسیدگی به این توافق را آغاز كرد. روشن بود كه مجلس نمایندگان با اكثریت مطلق جمهوریخواهان با آن مخالفت می كند اما در سنا، اكثریت جمهوریخواه شكننده بود. با این حال برخی سناتورهای دموكرات مثل سناتور چاك شومر اعلام كردند مخالف توافق هسته ای ایران و كشورهای پنج بعلاوه یك است.

در چنین شرایطی بود كه تیم كین و چند سناتور دموكرات از جمله الیزابت وارن از توافق حمایت كردند تا جمهوریخواهان نتوانند با شصت رای آن را تصویب كنند و حتی مانع وتوی رئیس جمهوری آمریكا شوند.

یکی از تدوین کنندگان قانون بررسی توافق هسته ای با ایران است. کین در اظهاراتش در ماه اوت سال ۲۰۱۵ ، در سنا ، ضمن حمایت از توافق جامع هسته ای با ایران گفت ، این توافق که از تولید سلاح هسته ای در ایران جلوگیری می کند ، تحولی اساسی در تقویت امنیت جهانی است.

سناتور دموکرات "تیم کین" از ویرجینیا از منتقدان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل است. بخشی از این اختلاف به خاطر مواضع نتانیاهو در قبال توافق هسته ای است.

در جریان سفر تابستان گذشته نتانیاهو به دعوت کنگره و سخنرانی او در جمع نمایندگان، آقای كین جزو هشت سناتور دموكراتی بود كه این سخنرانی را تحریم كرد و در مراسم سخنرانی او حاضر نشد.

آقای كین در مورد اختلافات خاورمیانه، از جمله طرفداران برقراری صلح بین اسرائیل و فلسطینی هاست.

او به همراه سناتور جمهوریخواه ، جان مک کین ، در سال ۲۰۱۴ ، قانون مشاوره برای اعلان جنگ که لایحه فراجناحی برای بازنگری قانون اختیارات جنگی مصوب سال ۱۹۷۳ بود را ، به سنا تقدیم کردند. این قانون با هدف معرفی و تقویت روند مشاوره بین قوه اجرایی ومقننه در اعلان جنگ ها تدوین شد. موضوع اختیارات جنگی در سال ۲۰۱۳ در جریان بحث اقدام نظامی در سوریه در مرکز توجه قرار گرفت. سناتور کین از پرزیدنت اوباما خواست قبل از آغاز هرگونه اقدام نظامی در سوریه ، با کنگره مشورت کند. کین در عین حال ، از کنگره خواست ، به اقدام نظامی علیه داعش رای دهد.

تیم کین اولین سناتوری بود که پس از ورود به سنا ، سخنرانی اش را به زبان اسپانیایی ایراد کرد و عضو افتخاری شورای آمریکا – اسپانیا است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016