شنبه 2 مرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

واکنش کدخدایی به احتمال رد صلاحیت احمدی‌نژاد

کدخدایی-شورای-نگهبان.jpg
فرارو- سخنگوی شورای نگهبان در واکنش به برخی اخبار درباره احتمال رد صلاحیت محمود احمدی نژاد برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده گفت "این گمانه زنی ها مبنای درستی ندارد."

به گزارش فرارو، عباسعلی کدخدایی سخنگوی جدید شورای نگهبان در نخستین نشست خبری حضور پیدا کرد و به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

کدخدایی درباره ابهام در علت استعفای نجات الله ابراهیمیان سخنگوی سابق شورا گفت: «من جامع جمیع علوم دنیوی و اخروی نیستم و صرفا سوالات مربوط به من را بپرسید؛ مطالب مربوط به سایر اعضای شورا را از خودشان سوال کنید.»

نجات الله ابراهیمیان در جریان بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس و خبرگان در بهمن سال گذشته به صورت ناگهانی از سخنگویی شورا استعفا داد. او در دوره جدید نیز برای عضوبت در شورا از سوی قوه قضائیه به مجلس معرفی نشد.

کدخدایی در پاسخ به سوالی درباره انتقادات نسبت به بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس دهم به ویژه موضوع مینو خالقی و نظر شورا درباره احتمال کاهش اختیارات در صورت اصلاح قانون انتخابات اظهار کرد: «موضوع اصلاح قانون انتخابات بحثی تجاری نیست که دو طرف بر سر سود و زیان آن صحبت کنند و شورا در هر موضوعی که برای اجرای قانون اساسی مفید باشد کمک خواهد کرد.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوال خبرنگاری که از تناقض رفتار شورای نگهبان با ادعای کارشناسانه بودن آن به ویژه در موارد رد صلاحیت‌های آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، سید حسن خمینی و مینو خالقی پرسیده و نیز به عدم اطلاع رسانی و پاسخ مشخص شورا در این باره اشاره کرده بود گفت: تائید می‌کنم که اطلاع رسانی خوبی در این باره از سوی شورای نگهبان صورت نگرفته است اما موافق نیستم که تصمیم شورا کارشناسانه نبوده است و به صورت کلی از تصمیم شورا دفاع می‌کنم.

او در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا مسئله دریافت حقوق‌های نجومی می‌تواند در بررسی صلاحیت‌ها برای انتخابات‌های آتی موثر باشد یا نه اظهار کرد: «اکنون نمی‌توانیم نظر خاصی را مطرح کنیم اما به طور کلی اگر خلافی صورت گرفته باشد مدنظر اعضای شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت‌های کاندیداها قرار می‌گیرد. ضمن اینکه امیدواریم در اصلاح در قانون انتخابات این مطلب نیز مدنظر قرار گیرد.»

کدخدایی در بخش دیگری از سخنانش به برخی اظهار نظرها درباره احتمال ردصلاحیت محمود احمدی نژاد برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده واکنش نشان داد و گفت: «درباره مورد آخر بی اطلاع هستم اما برای گمانه زنی درباره تصمیم شورا در مورد تائید و یا رد صلاحیت کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری زود است و مبنای درستی ندارد؛ هر چند که هر کس می‌تواند نظر خود را مطرح کند اما هیچ کدام نباید منتسب به شورای نگهبان شود.»

محمود احمدی نژاد در ماه های اخیر فعالیت سیاسی خود را افزایش داده است. برخی ناظران و تحلیلگران معتقدند که احمدی نژاد قصد دارد برای انتخابات سال 96 کاندیدا شود.

موضوعی که از سوی نزدیکان احمدی نژاد رد شده است.

اما در این بین برخی چهره های سیاسی اصلاح طلب و اصولگرا تاکید کرده که در صورت کاندیداتوری احمدی نژاد او ردصلاحیت خواهد شد. احمد توکلی و عباس عبدی از این چهره ها هستند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016