دوشنبه 4 مرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

اخبار ضد و نقیض از نامه‌نگاری جامعه مدرسین به حسن روحانی

47763.jpg

ممدوحی عضو تندرو و جنجالی جامعه مدرسین ارسال نامه را تایید کرده

درحالی که سایت رسمی جامعه مدرسین هیچ موضعی مبنی بر عدم تایید این نامه نگرفته است، ممدوحی عضو عضو تندرو و جنجالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز گفته است که جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مواردی را در قالب یک نامه رسمی به دولت ارسال کرده است.

به گزارش کلمه طی چند ماه گذشته جامعه مدرسین خبر از ارسال دو نامه به ریاست جمهوری داده و تهدید کرده در صورت اینکه حسن روحانی پاسخی به این نامه ها ندهد، آن را منتشر خواهند کرد. نامه هایی که نه خبرش در سایت رسمی این جامعه است و نه نایب رییس آن را تایید می کند.

به نظر می رسد اختلافات در میان اعضای جامعه مدرسین ابعاد تازه تری به خود گرفته است. جامعه ای با عمری بیش از ۵۰ سال که توسط آیت الله منتظری بنیان گذاشت، این روزها با ریاست محمد یزدی هر روز شکاف بیشتری را تجربه می کند، به نوعی که حتی در مورد نوشتن یک نامه هم نمی توانند به توافق برسند.

به گزارش کلمه، اولین بار در خرداد ماه سال جاری بود که یکی از اعضای جامعه مدرسین از نامه ای انتقادی به حسن روحانی یاد کرد و مدعی شد که رییس جمهوری پاسخی به این نامه نداده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در همان زمان نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم انتشار برخی مطالب در سایت ها مبنی بر ‘نامه محرمانه جامعه مدرسین به روحانی در انتقاد از رویکردهای فرهنگی و سیاسی’ را مورد تایید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ندانست.

آیت الله مرتضی مقتدایی در پاسخ به این سوال که مطالبی به نقل از یکی از اعضای جامعه مدرسین در برخی در سایت های خبری پیرامون نامه جامعه مدرسین به رئیس جمهور عنوان شده و در آن تاکید شد، چنانچه دولت اقدامی نکند، این نامه علنی خواهد شد.’، افزود: چنین چیزی مورد تایید جامعه مدرسین نیست و مطالب جامعه از کانال های رسمی اعلام خواهد شد.

در همین حال دو نفر از اعضای ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت و گو های جداگانه ای نسبت به چنین نامه ای با چنین محتوایی که در سایت های امروز آمده، ابراز بی اطلاعی کردند.

محمد یزدی و احمد خاتمی از اعضای شاخص این جامعه هستند که تاکنون بارها در اظهارات خود مخالفتشان را با سیاست های دولت روحانی اعلام کرده اند. این جامعه در انتخابات ریاست جمهوری پیشین از احمدی نژاد حمایت کرده بود. سال گذشته نیز محمد یزدی خبر از نامه نگاری به حسن روحانی داد. اما سایت های رسمی خبری از آن منتشر نکرده اند.

اما سایت های نزدیک به سپاه پاسداران چون تسنیم و خبرگزاری فارس و مشرق که علاقه شدیدی به انتشار اخبار غیرواقعی دارند باز هم خبر از دومین نامه جامعه مدرسین به حسن روحانی دادند.

این خبرگزاری های به نقل از محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نوشته اند: ما در آن نامه، به برخی اشکالات آقای رئیس‌جمهور اشاره کردیم و نسبت به آن تذکر دادیم اما تا این لحظه هیچ پاسخی از سوی آقای رئیس‌جمهور درباره نامه دریافت نکردیم.

وی گفت: وقتی نامه اعتراضی و انتقادی را خطاب به آقای روحانی می‌نوشتیم، بحثش بود که اگر ایشان جوابی به نامه ندادند یا اینکه تغییری در رفتار ایشان به وجود نیامد، نامه را به‌صورت علنی منتشر کنیم تا مردم از محتوای آن مطلع باشند و اکنون نیز این احتمال که نامه را علنی کنیم، وجود دارد.

اما وی در گفت و گویی با رد این مطالب اظهار کرده است که تعابیر ذکر شده درباره نامه جامعه مدرسین به رئیس جمهور که از زبان بنده نقل شده است در برخی سایت ها صحیح نیست.

درحالی که سایت رسمی جامعه مدرسین هیچ موضعی مبنی بر عدم تایید این نامه نگرفته است، ممدوحی عضو عضو تندرو و جنجالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز گفته است که جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مواردی را در قالب یک نامه رسمی به دولت ارسال کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016