سه شنبه 5 مرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

انتشار کاریکاتور هاشمی رفسنجانی در روزنامه نزدیک به سپاه

روزنامه ی «جوان» در شماره ی دوشنبه، کاریکاتوری از آیت الله هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام منتشر کرده است.

به گزارش انصاف نیوز، این روزنامه با این که به یکی از ارگانها وابسته است، اما برای اولین بار به انتشار کاریکاتور از یک روحانی البته بدون لباس روحانیت دست زده که در رسانه های داخلی عرف نبوده است.

57700.jpg

در کنار مطلب طنزی که در صفحه ی ۹ این روزنامه – صفحه ی طنز – با تیتر «۸ فرمان كدخدا» منتشر شده، کاریکاتور شخصی بسیار شبیه به آیت الله هاشمی اما بدون لباس روحانیت دیده کشیده شده که کلاه بر سر دارد.

او یکی از شخصیت هایی است که در طنز «خان بالا» نام دارد و در کنار کاریکاتور جمله ای از او نقل شده که دقیقا تیتر چند روز پیش رسانه ها از یک سخنرانی آیت الله هاشمی رفسنجانی است:

«برای برگشت رونق به کشور باید به اقیانوس مردمی مراجعه کنیم».

578-300x202.jpg



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در بخشی از طنز نیز به شخصیت «خان بالا» چنین کنایه زده شده است:

«الان همه دستگاه‌ها مجبورند از مصوبات شوراي حقوق و دستمزد تبعيت كنند، به جز چند دستگاه استثنا: بانك‌ها كه قضيه‌شان جداست، بيمه‌ها كه نمي‌شود بشود، دانشگاه‌ها كه خودشان هيئت امنا دارند، شركت‌هاي وابسته كه قانونشان فرق دارد، شركت‌هاي نيمه دولتي كه از اول حرف ما را گوش نمي‌كردند، كارخانه برادران و شركا كه باهاشان رودربايستي داريم، كارگاه باباصفدر كه حق‌شان است نوش‌جانشان، حجره خان‌بالا كه گردن ما حق دارند و چند جاي ديگر.»

5764.jpg


"سوء استفاده جنسی" فاکس نیوز از مجری ایرانی رودی بختیار


شایعاتی درباره مهاجم مونیخ؛ "فلسطینی یا عضو سپاه؟"


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016