دوشنبه 4 مرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

مقایسه کودتای ترکیه با "فتنه ۸۸" از دید محسن رضایی

rezaii34885.jpg
محسن رضایی با اشاره به اوضاع نا آرام ترکیه و دیگر کشورهای منطقه:
«جمهوری اسلامی بهترین سیستم سیاسی در منطقه است»

نگام ـ محسن رضایی با انتقاد از کسانی که از از دموکراسی ترکیه ستایش می کنند، شمار کشته ها و بازداشت های ترکیه در پس از کودتا را غیرقابل قیاس با میزان آسیب مردم ایران در سال ۸۸ دانست و مدعی شد در آن سال سپاه و بسیج، بیشتر از مردم صدمه دیدند.

او همچنین از ستایش ترکیه به دلیل اقتصاد پیشرفته تر نسبت به ایران نیز انتقاد کرد و افزود: «بعضی می‌گفتند که نظام ترکیه‌ای بهتر از نظام ایران است، چون اقتصاد پیشرفته‌تری دارد. حالا ببینند که در کودتا ده‌ها نفر کشته شدند و دستگیری‌های ترکیه از بیست هزار نفر گذشته است و معلوم نیست کی به ریل قبل برگردند.»

او با اشاره به اوضاع کشورهایی چون سوریه و عراق و افغانستان و نیز ترکیه و عربستان، و ضمن فراخواندن دیگران برای تامل درباره نظام جمهوری اسلامی، این نظام را «بهترین نظام برای منطقه و ملت ایران» دانست. «در ترکیه ببینید چه شده است. اختناق عربستان را ببینید. در داخل کشورهای دوست غرب ببینید چه دیکتاتوری‌ای در کار است. در مقایسه با اطراف از نظر ثبات سیاسی و رعایت اصول ارزشی خودش، ما سر هستیم و بسیار جلوتریم.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


او نظام جمهوری اسلامی را در حال مبارزه با «منفورترین ها» دانست و یکی از دستاوردهای بزرگ ایران، «کسب امنیت و اقتدار» پس از ۳۰۰ سال دانست. « «از نظر دستاوردها بعد از سیصد سال ایران، امنیت و اقتدار خودش را دست آورده و برای مذاکره با ایران پنج شش کشور با ما سر یک میز می‌نشینند. قدیم فقط کشورهایی مثل الجزایر با ما طرف می‌شد. این تحقیر بود. در برجام همه قدرت‌ها آمدند. کی چنین عزتی داشته‌ایم.»

او همچنین آمریکا را «دروغگو»، اسراییل را «کودک کش» و عربستان سعودی را «شرورترین حکومت روی زمین» دانست.

وی عربستان سعودی را «شرورترین حکومت روی زمین» نامیده و افزوده «کنسولگری عربستان در شمال عراق تروریست به ایران اعزام می‌کند.» او عربستان سعودی را متهم کرد که به حزب کومله کمک می کند تا «تروریست» به داخل ایران اعزام کنند. «کنسولگری عربستان در شمال عراق به‌منظور مداخله در امور ایران و عراق به حزب کومله کمک می‌کند و تروریست به ایران، اعزام می‌کند که با هوشیاری نیروهای انقلاب، با شکست مواجه شده است. ما این اعتقادات را داریم و با عربستان که به این اصول متعهد نیست مشکل داریم. سعودی‌ها شرورترین حکومت روی زمین هستند و با جنون خود منطقه را به آشوب می‌کشند.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016