چهارشنبه 6 مرداد 1395   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
پرخواننده ترین ها

ترامپ به روسیه: ایمیل‌های گمشده کلینتون را پیدا کنید

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، از روسیه خواسته است که ایمیل‌های گم‌شده هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات را پیدا کند



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بی بی سی - آقای ترامپ گفته است: "اگر روسیه، یا هر کشور و شخص دیگری به ۳۳ هزار ایمیل هیلاری کلینتون که غیرقانونی پاک شدند دسترسی دارند، باید آنها را در اختیار اف‌بی‌آی بگذارند."

او در نشستی مطبوعاتی گفت اگر ایمیل‌های پاک شده هیلاری کلینتون به نحوی پیدا شود "چیزهای قشنگی" آشکار خواهد شد. او گفت: "روسیه، اگر دارید گوش می‌کنید... امیدوارم بتوانید ایمیل‌های مفقوده را پیدا کنید. فکر می‌کنم مطبوعات ما پاداشی حسابی به شما خواهند داد."

اشاره دونالد ترامپ به ایمیل‌هایی است که هیلاری کلینتون در دوران وزارت خارجه پاک کرده است. اشاره او همچنین به جنجال افشای ایمیل‌های داخلی حزب دموکرات است که مطابق آنها مقام‌هایی که باید بی‌طرف می‌بودند از هیلاری کلینتون مقابل برنی سندرز طرفداری کرده بودند.

بعضی رسانه‌های آمریکایی می‌گویند روسیه عامل افشای ایمیل‌های حزب دموکرات بوده است.

کرملین اعلام کرده است که روسیه قصد ندارد در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مداخله کند.

دونالد ترامپ گفته است این سناریو که روسیه برای حمایت از او ایمیل‌های داخلی حزب دموکرات را هک کرده باشد بعید به نظر می‌رسد، اما او در عین حال گفت: "اگر روسیه، چین، یا هر کدام از این کشورها آن ایمیل‌ها را گیر بیاورند، خیلی دوست دارم آنها را ببینم."

منتقدان هیلاری کلینتون می‌گویند او با استفاده از سرور شخصی برای مکاتبات کاری، در دوران زمامداری وزارت خارجه، امنیت ملی آمریکا را به خطر انداخته است. در جریان تحقیقات روشن شد شماری از ایمیل‌هایی که روی سرور شخصی بودند پاک شده‌اند.

جمهوری‌خواهان به شدت روی این مساله مانور تبلیغاتی داده‌اند. چند هفته پیش پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی، اعلام کرد پرونده خانم کلینتون را پیگیری قضایی نخواهد کرد. گفته شد اگرچه خانم کلینتون در این زمینه بی دقتی کرده، مساله به شکلی نیست که علیه او اعلام جرم شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016